نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 16:46

جوانان یکی از نقاط قوت راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۲ بودند

امام جمعه چهارباغ با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین موضوع اسلامی-انسانی است که نباید هرگز فراموش شود، گفت: حضور پرشور مردم به ویژه نسل جوان در راهپیمایی روز قدس قابل تقدیر است، جوانان نقطه قوت راهپیمایی امسال بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از چهارباغ، حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی، امام جمعه شهرستان چهارباغ، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چهارباغ، با اشاره به ایام شهادت حضرت علی علیه السلام، گفت: سبک  زندگی امیرمومنان حضرت علی(ع) برای همه افراد جامعه در تمام ابعاد درس آموز است.                           

وی در ادامه با اشاره به اینکه بررسی سیره و زندگینامه حضرت علی علیه السلام، بر خورد سیاسى، اجتماعى، نظامى و اقتصادى را هم در رابطه با قدرتمندان ومستکبران روزگار بیان می‌کند، افزود: مهربانی این حضرت با ایتام، کمک ایشان به قشر ضعیف جامعه و برخورد با مستضعفان و مظلومان نیز بیانگر روش درست و صحیح رفتار با این قشر است. 

امام جمعه چهارباغ در ادامه ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم و مسلمانان و آزادگان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس، یادآور شد: می‌توان حضور جوانان و نوجوانان دهه هشتاد و دهه نودی در راهپیمایی به‌عنوان سربازان مکتب حاج قاسم سلیمانی، بیانگر بصیرت و آگاهی جوانان ونوجوانان این مرز وبوم دانست‌.

وی با اشاره به اینکه هرگز نباید روز قدس به دست فراموشی سپرده شود، اضافه کرد: حاثه فلسطین واقعاً یک بحران بزرگ و تلخ انسانی- اسلامی است که هیچ انسانی آزاده ای نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

به گفته امام جمعه شهرستان چهارباغ روز قدس عقبه مردمی و جهانی جبهه مقاومت فلسطین قلمداد می‌شود. در این میان رژیم اسرائیل ناگزیر است این واقعیت را بپذیرد و اسرائیل پیش از ۸۰ سالگی برای بار سوم از بین می‌رود.

محمدی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: کشف حجاب یک حرام سیاسی است. برای درک این موضوع کافی است به این برخی دیدگاه‌های دشمنان توجه شود تا ماهیت حرام سیاسی بودن کشف حجاب بهتر درک شود. 

وی افزود: یکی از مقامات بلند پایه آمریکا در ارتباط با پوشش زنان در ایران گفته است هر زن چادری در کوی و برزن ایران، به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا ما برای براندازی این نظام، باید حجاب آن‌ها را سست کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1148568

مهمترین اخبار ایران و جهان: