نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 10:26

اجرای 11 عملیات امدادی توسط هلال احمر در روز طبیعت/ تلاش 4 ساعته برای یافتن گمشدگان در ارتفاعات گرگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از اجرای 11 عملیات امداد و نجات توسط هلال احمر در روز طبیعت خبر داد و گفت: گمشدگی یک خانم و آقا نیز توسط نیروی انتظامی گزارش شد که در چهار ساعت عملیات جست‌وجو این افراد به محل امن منتقل شدند.

قاسم غریب آبادی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه جاری حدود ۲۸ هزار مسافر از خدمات مختلف ارائه شده توسط هلال احمر استان گلستان استفاده کردند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهمی که انجام شد جذب مسافران و هم استانی‌ها برای پیوستن به پویش بهرفت بوده که در این پویش اعضا متعهد می‌شوند با رانندگی مسوولانه و رعایت قوانین در طول سفر نسبت به سلامتی خود و دیگران پایبند باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: خودداری از انجام رفتارهای مخاطره‌آمیز ترافیکی، استراحت لازم پس از دو ساعت رانندگی، عدم صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی، عدم رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی بخشی از موضوعاتی است که اعضای این پویش متعهد می‌شوند که به آن پایبند باشند که ۱۰ هزار و ۲۴ نفر با پیوستن به پویش بهرفت به پایبندی خودداری از انجام رفتارهای ترافیک ساز در حین سفر تشویق شدند.

غریب آبادی گفت: یکی دیگر از خدمات جمعیت هلال احمر گلستان در طرح نوروزی امسال فراهم کردن فضای بازی و آموزش برای کودکان بوده که باعث شود ضمن ارائه آموزش‌های لازم به کودکان، والدین نیز به دلیل استقبال کودک از این فضا، کمی استراحت کرده و سپس به مسیر ادامه دهند.

وی گفت: هفت فضای دوستدار کودک برای بازی و سرگرمی کودکان مسافران ایجاد شده که ۱۳ هزار و سه نفر کودک از این فضاها استفاده کردند.

غریب آبادی افزود: با توجه به تاکید استاندار گلستان مبنی بر مشارکت هلال احمر در موضوع جذب گردشگران و معرفی جاذبه‌های استان به مسافران برای افزایش میزان ماندگاری مسافر، تیم‌های مختلف جوانان و داوطلبان در این بخش در ایستگاه‌های نوروزی و ورودی شهرها مستقر شده و نسبت به راهنمایی مسافران و معرفی جاذبه‌های گردشگری اقدام کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: این موضوع در ماندگاری مسافر موثر بوده و باعث شد ماندگاری مسافر در استان ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد که باعث تقدیر استاندار گلستان از تمامی جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر شده است.

 

غریب آبادی به ارائه خدمات امدادی در طرح نوروزی امسال خبر داد و گفت: مرکز ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته فعال است و در این ایام نیز با افزایش نیروها و شیفت‌های خدمتی تلاش ما بر این بوده بتوانیم بهترین خدمات را به امداد خواهان ارائه کنیم.

وی با اشاره به همکاری بین دستگاهی هلال احمر با دیگر دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان از جمله پلیس و اورژانس، اظهارکرد: برای مثال بامداد امروز گمشدگی دو نفر مرد و زن ۳۳ ساله در محدوده پارک جنگلی النگدره با رنگو توسط نیروی انتظامی به هلال احمر اطلاع داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: بلافاصله دو تیم امدادی متشکل از هفت نفر به محل حادثه اعزام شدند که پس از چهار ساعت عملیات جست‌وجو و نجات، تیم‌های امدادی به افراد گمشده دسترسی پیدا کرده و آنها را به محل امن انتقال دادند.

غریب آبادی بیان کرد: در روز طبیعت نیز ۷۱ نفر از نیروهای هلال احمر در نقاط پرتردد استان همزمان مستقر شدند که در مجموع ۱۱ عملیات امدادی در روز طبیعت توسط هلال احمر اجرا شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد چهار عملیات جاده‌ای، یک عملیات شهری، یک عملیات کوهستان و پنج خدمت حضوری بوده که در مجموع ۳۷ نفر در روز طبیعت دچار حادثه شدند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1124568

مهمترین اخبار ایران و جهان: