نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 11:44

۲۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در لرستان اجرا شد

خرم‌آباد - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از اجرای ۲۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی همکاران در حال حاضر نزدیک به ۴۵ پروژه فعال در بخش فاضلاب در حال اجرا هستند که مهم‌ترین این پروژه‌ها شامل عملیات اجرایی ساخت پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای ازنا، کوهدشت، الشتر، نورآباد و دورود با پیشرفت ساختمانی بیش از ۶۰ درصد است.

وی عنوان کرد: این پروژه‌ها در دو سال اول دولت سیزدهم نزدیک به ۲۰ درصد پیشرفت داشته است و تلاش می‌کنیم با حمایت استاندار و سایر مسئولان استانی و کشوری از طریق ماده ۵۶ و مشارکت بانک‌های عامل این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم که خوشبختانه تصفیه‌خانه کوهدشت از این تسهیلات استفاده کرده و مابقی هم در دستور کار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان همچنین به سایر پروژه‌های فعال در بخش فاضلاب در استان اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی مانند اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب، احداث ایستگاه پمپ‌زنی فاضلاب، بحث انتقال فاضلاب از داخل شهر دورود به خارج از شهر و سایر موارد در حال انجام است.

اکبریان، ادامه داد: در پنج ماه نخست سال جاری حدود ۲۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح استان اجرا شده است.

وی میزان اعتبارات این پروژه‌ها را در حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد با حمایت‌های مدیریت ارشد استان و مسئولان وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور از طریق همه ابزارهای قانونی و مالی بخش زیادی از این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485968

مهمترین اخبار ایران و جهان: