نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 16:17

لهستان: در صورت تهدید مرزی، بلاروس را از اروپا منزوی می‌کنیم

وزیر کشور لهستان تهدید کرد که در صورت وقوع هرگونه تهدید نظامی در مرز، با بستن تمام مرزهای زمینی و هوایی به روی بلاروس، این کشور را از دیگر بخش‌های اروپا منزوی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌زایی‌های لهستان با بلاروس و روسیه به بهانه جنگ اوکراین و گروه شبه‌نظامی واگنر، ورشو این بار مینسک را به جداسازی زمینی و هوایی از کل قاره اروپا تهدید کرد.

«ماریوش کامینسکی» وزیر کشور لهستان امروز (جمعه) تهدید کرد که در صورت وقوع هرگونه تهدید نظامی در مرز، با بستن تمام مرزهای زمینی و هوایی به روی بلاروس، این کشور را از دیگر بخش‌های اروپا منزوی می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کامینسکی در این‌باره توضیح داد: «در صورت وقوع هر اقدام تحریک‌آمیزی و حادثه‌ای بحرانی، تمامی گذرگاه‌های مرزی بین بلاروس و اتحادیه اروپا که تاکنون فعالیت داشته‌اند و همچنین جاده‌ها، مسیرهای ریلی و گذرگاه‌های مسافری و باری همگی فورا بسته خواهد شد. ما بلاروس را به طور کامل از اروپا جدا خواهیم کرد».

وی در ادامه اظهار داشت که از زمان ملاقات با وزرای کشورهای بالتیک، وضعیت در مرزهای لهستان با بلاروس به طرز چشمگیری تغییر کرده و تعداد تلاش‌ها برای عبور غیرقانونی از آنها به شدت کاهش یافته است.

وزیر کشور لهستان همچنین در واکنش به رزمایش مشترک کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO)، مدعی شد که این رزمایش‌ها فقط جنگ روانی هستند.

کامینسکی در ادامه ادعاهایش گفت: «امروز در آن سوی مرز، در بلاروس، رزمایش نظامی مشترکی با روسیه در نزدیکی مرز ما در حال برگزاری است. این که رزمایش‌ها در یکم سپتامبر آغاز شدند، تصادفی نیست. این فقط عنصر جنگ روانی است».

روز گذشته «آناتولی سیدوروف» رئیس مقر مشترک نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی گفته بود: «نمایندگان عربستان سعودی، ایران، چین و مغولستان به عنوان ناظر در رزمایش داخل بلاروس برای روز جمعه دعوت شدند».

پیش از این نیز وزیر دفاع لهستان با بیان اینکه ارتش این کشور ۴ هزار نظامی را مستقیم در مرز با بلاروس مستقر می‌کند، گفت که ۶ هزار نیروی دیگر نیز در مناطق نزدیک به مرز حضور خواهند داشت. (جزئیات بیشتر)

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز با بیان اینکه لهستان به ابزار اصلی سیاست ضد روسی آمریکا تبدیل شده، گفته بود: «اقدام لهستان در خرید تسلیحات در مقیاس بزرگ از آمریکا، انگلیس و کره جنوبی خطراتی را برای روسیه به همراه دارد».

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480268

مهمترین اخبار ایران و جهان: