نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 17:17

انجام نزدیک به۳۵ هزار مراقبت سندرومیک در مرز شلمچه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تا کنون از زائرین مشکوک به علائم بیماری در بازگشت از کشور عراق مراقبت سندرومیک و نمونه گیری صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عبدالله خوان‌زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای پسشگیری و مراقبت از بیماری‌ها، کارکنان پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها از ابتدای عملیات خدمات‌رسانی به زائران در نقطه صفر مرزی حضور داشتند و بیش از ۱۲۰ نیروی دورهدیده، کار مراقبت و غربالگری را انجام می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر در هر نوبت کاری ۱۲ نیروی بهداشتی حضور دارند که به تدریج با اوج بازگشت زائران تعداد این نیروها نیز افزایش خواهد یافت.

 خوان‌زاده بیان کرد: تا امروز برای تعداد 34هزار و 844 زائر مشکوک به علائم بیماری در بازگشت از کشور عراق مراقبت‌های سندرمیک انجام شده و از 297 نفر نیز نمونه انسانی گرفته شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تا روز گذشته 6هزار و 871 مورد از مواکب، استراحتگاه‌ها و تاسیسات رفاهی بازرسی انجام شده است و از آب آشامیدنی مواکب مستقر در مسیر زائران نیز تعداد 6هزار و 970 مورد کلرسنجی و 533 مورد نمونه‌برداری میکروبی انجام شده است.

وی افزود: با دستگاه‌های سنجش سیار از محیط کار و محل طبخ غذا 2هزار و 788 مورد سنجش صورت گرفت و 4هزار و 190 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی کشف و معدوم شد.

اخوان‌زاده با اشاره به اینکه تا دیروز برای 162زن باردار در مرز شلمچه مراقبت مامایی انجام شده است، بیان کرد: برای 346 نفر نیز مکمل‌های دارویی توزیع و در این زمینه برای 102 نفر نیز تست‌های تشخیصی آزمایشگاهی انجام شد.

وی با اعلام این خبر که از 2 مادر باردار پرخطر نیز مراقبت شد، عنوان کرد: خوشبختانه تا به امروز هیچ مادر بارداری نیاز اعزام به بیمارستان نداشته است و برای 19 نفر نیز خدمات دندانپزشکی انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: در آموزش همگانی نیز همکاران بهداشت مستقر در پایانه مرزی به 22هزار و 220 نفر به صورت چهره به چهره آموزش‌های بهداشتی ارائه دادند و 13هزار و 129 مورد رسانه آموزشی چاپی اعم از پمفلت، بروشور و پوستر هم در بین زائران توزیع شده است.

پایان پیام/۷۲۰۵۸

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1479168

مهمترین اخبار ایران و جهان: