نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 12:09

کاهش ۷۴ درصدی پرونده‌های مسن و معوق در دادگاه عمومی بخش بشاریات

قزوین- رئیس حوزه قضائی بشاریات از کاهش ۷۴ درصدی پرونده‌های مسن و معوق این حوزه از ابتدای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا محمدی در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک هزار و ۱۱۰ پرونده وارد حوزه قضائی بشاریات شده و تعداد یک هزار و ۲۰۲ پرونده نیز منتهی به صدور رأی گردیده است. این در حالی است که با وجود افزایش ورودی پرونده‌ها با کاهش ۲۵ درصدی پرونده‌های در ۵ ماهه نخست سال مواجه بودیم.

رئیس حوزه قضائی بشاریات ادامه داد: عملکرد مثبت ۹۲ در این حوزه در کمتر از ۵ ماه محقق شده و بیش از ۲۳ درصد از پرونده‌ها نیز در دادگاه به صلح و سازش ختم شده که بی سابقه می‌باشد.

محمدی افزود: کاهش اطاله دادرسی و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها به خصوص پرونده‌های مسن و معوق و توسعه فرهنگ صلح و سازش از اهداف اصلی این دادگاه در بخش بشاریات است که این روند با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود افزایش ورودی پرونده‌ها به دادگاه عمومی بخش بشاریات در اجرای سند تحول قوه قضائیه و با تلاش شبانه روزی کارکنان مجموعه دادگاه عمومی بخش بشاریات و حضور در خارج از وقت اداری و غربال و بازبینی کلیه پرونده‌ها با اولویت بخشی به تعیین تکلیف این پرونده‌ها، پرونده‌های مسن و معوق این حوزه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون ۶۷ مورد بوده که باتلاش همکاران با کاهش ۷۴ درصدی در حال حاضر به ۹ مورد رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469124

مهمترین اخبار ایران و جهان: