نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 12:04

۷۰۰دستگاه اتوبوس از استان‌های معین در حال انتقال زائران هستند

شهردار ایلام گفت: با مدیریت شهرداری ایلام، ۷۰۰ دستگاه اتوبوس بین شهری از استان‌های معین در حال انتقال زائران به استان‌های مبدا و مقصد هستند.

افشین مظفری شهردار ایلام، صبح جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از ایلام تا پایانه مرزی مهران دوربین هایی جهت کنترل ترافیک و پلاک خوان نصب شده که این دوربین‌ها علاوه بر پایش تصویری ترافیکی در حوزه امنیتی هم فعال و موثر است.

شهردار ایلام افزود: حدود ۴۰ دستگاه خط واحد این شهرداری جهت جابجایی زائران از پایانه مرزی تا شهر مهران و پارکینگ برکت فعال هستند.

وی ادامه داد: ۲ ایستگاه بزرگ با همکاری شهرداری و شورای شهر ایلام برپا شده که ایستگاه شماره یک دارای ۳۰ غرفه موکب، ۲ باب نمازخانه، ۳۵ چشمه سرویس بهداشتی و حمام و پارک خودرو در مسیر رفت قرار گرفته و خدمات دهی به زائرین ارائه می دهد.

شهردار ایلام ادامه داد: ایستگاه شماره ۲ که در کمربندی شرقی و قبل از تونل‌ دوقلو دایر شده با دارا بودن ۴۵ غرفه ایستگاه صلواتی، آبخوری و سرویس‌های بهداشتی در مسیر برگشت به زائرین خدمات رسانی می‌کند.

وی یادآور شد: برای سال‌های بعد باید ۲ مکان مناسب و دائمی جهت استراحت زائرین که دارای آشپزخانه، غرفه‌های نمایشگاهی برای عرضه محصولات سنتی استان همچنین نمازخانه، سرویس های بهداشتی و حمام، پارکینگ فراهم شود.

شهردار ایلام بیان کرد: از ایلام تا روستای گلان ۲۲۰ چشمه بهداشتی برای رفاه حال زائران ساخته شده همچنین در شهر مهران تعدادی آبخوری و دستگاه یخ ساز نصب شده است.

مظفری اظهار داشت: با توجه به اینکه در شهر ایلام افزایش جمعیت در ایام اربعین داشتیم و این باعث تولید زباله بیشتر شده در همین راستا بیش از ۴۰۰ نیروی خدمات شهری جهت پاکسازی پسماند داخل شهر مشغول فعالیت هستند.

شهردار ایلام افزود: با مدیریت شهرداری استان ۷۰۰ دستگاه اتوبوس بین شهری از استان‌های معین در حال انتقال زائران به استان‌های مبدا و مقصد هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مکان استقرار ایستگاه صلواتی شهرداری ایلام در مسیر رفت در جاده نمایشگاه دائمی پارک چغاسبز و در مسیر برگشت کمربندی شرقی نزدیک تونل دوقلو واقع شده است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1489768

مهمترین اخبار ایران و جهان: