نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 15:24

‌‌واکنش کنعانی به گزارش شورای حقوق بشر درباره وضعیت بومیان کانادا

سخنگوی‌ وزارت امور خارجه گفت: ابراز نگرانی عمیق گزارشگر شورای حقوق بشر از استثمار و سوءاستفاده از کارگران مهاجر و بومیان در کانادا بیش از پیش ماهیت واقعی رفتارهای تبعیض آمیز این کشور در ارتباط با مسائل انسانی و حقوق بشری را برملا می‌کند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه)  ۱۷ شهریور ماه در واکنش به گزارش گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر درخصوص استثمار و سوءاستفاده از کارگران مهاجر و مردمان بومی در کانادا اظهار داشت: ابراز نگرانی عمیق گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر از استثمار و سوءاستفاده از کارگران مهاجر و مردمان بومی در کانادا که خود را مدعی حمایت از حقوق بشر به جهانیان معرفی می‌کند، نگران کننده بوده و بیش از پیش ماهیت واقعی رفتارهای تبعیض آمیز این کشور در ارتباط با مسائل انسانی و حقوق بشری را برملا می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که برخلاف ادعای مقامات کانادایی، سایه شوم پدیده برده‌داری به اشکال و ابعاد جدیدی در سیاست‌های دولت کانادا حضور داشته و همچنان بر جامعه کانادا سنگینی می‌کند.

کنعانی در پایان تاکید کرد: اهمیت توجه به شأن و کرامت انسانی مردمان بومی و کارگران مهاجر، ضرورت توقف این نوع رفتارهای تبعیض‌آمیز و لزوم نظارت جدی‌تر نهادهای حقوق بشری نسبت به آن را می‌طلبد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1490068

مهمترین اخبار ایران و جهان: