نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 14:21

پالایشگاه‌ها موظف به تولید مازوت کم سولفور هستند

اراک- استاندار مرکزی با اشاره به اینکه با مازوت سوزی و حتی مازوت کم سولفور در نیروگاه مخالف هستیم، گفت: پالایشگاه‌ها موظف به تولید مازوت کم سولفور هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص الائمه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا با اشاره به طرح شرکت آلومینیوم به منظور تغییر فناوری واحد احیای قدیمی این کارخانه گفت: نمی‌توان به راحتی این طرح را کنار گذاشت و سازمان محیط زیست باید به سرعت نظر کارشناسی خود را نسبت به اصل طرح بیان کند.

وی افزود: امسال نخستین بار موضوع اختصاص گاز نیروگاه‌ها پیش از شروع فصل سرما مطرح شده و این موضوع در سطح ملی و استانی در حال پیگیری است.

استاندار مرکزی گفت: با مازوت سوزی و حتی مازوت کم سولفور در نیروگاه مخالفیم، اما گاهی در شرایطی قرار می‌گیریم که از کنترل استان خارج است.

مخلص الائمه افزود: با این حال پالایشگاه‌ها موظفند نسبت به تولید مازوت کم سولفور اقدام کنند و تفاوتی نمی‌کند که این مازوت در نیروگاه مصرف شود یا برای سوخت کشتی یا صادرات مورد استفاده قرار گیرد.

ثبت ۷۶ روز ناسالم در استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تا آخر مردادماه پارسال ۷۶ روز ناسالم در اراک ثبت شد، اما امسال این عدد به ۵۲ روز رسیده که اوج آلودگی را در ماه‌های تیر و مرداد شاهد بودیم و علت اصلی آن خشکسالی و کانون‌های گرد و غبار در کویر قم، کویر مرکزی کشور و تالاب میقان اراک است.

در این نشست آخرین اقدامات نیروگاه شازند در راستای کاهش آلایندگی، افزایش تعداد ایستگاه‌های سنجش در استان، برش استانی قانون هوای پاک و عملکرد دستگاه‌های مسئول بررسی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463924

مهمترین اخبار ایران و جهان: