نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 21:18

رئیسی: ارتباط با کشورهای مستقل دنیا در دستورکار سیاست خارجی ایران است

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران ارتباط خود با کشورهای مستقل دنیا را در دستورکار سیاست خارجی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از عزیمت به ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی، جهت شرکت در پانزدهمین اجلاس بریکس، گفت: این سفر به دعوت رئیس‌جمهور کشور آفریقای جنوبی که ریاست دوره‌ای بریکس را بر عهده دارد و برای شرکت در اجلاس سران بریکس انجام می‌شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ارتباط خود با کشورهای مستقل دنیا را در دستورکار سیاست خارجی قرار داده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بریکس یکی از قدرت‌های نوظهور جهان است، گفت: بریکس توانسته کشورهای مستقل را با هدف همکاری‌های اقتصادی و مقابله با یکجانبه‌گرایی دور هم جمع کند، بدون تردید بریکس یکی از قدرت‌های نوظهور امروز در جهان است و هدف ما همکاری با این جمع است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: بریکس 40 درصد جمعیت جهان را در اختیار دارد و می‌تواند به عنوان یک مجموعه، توسعه پیدا کند، هدف اول شرکت در اجلاس بریکس و اعلام مواضع جمهوری اسلامی و هدف دوم دیدار با سران عضو بریکس است که همه این نشست‌ها در جهت توسعه روابط جمهوری اسلمی و سایر کشورها خواهد بود.

رئیسی گفت: امیدواریم این سفر در جهت توسعه روابط ما با اتحادیه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باشد. در این اجلاس امیدواریم بتوانیم سیاست و مواضع جمهوری اسلامی را تبیین کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465268

مهمترین اخبار ایران و جهان: