نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 00:25

پنتاگون: اعلام جدیدی برای ارسال تانک به اوکراین نداریم

وزیر دفاع آمریکا روز جمعه خبر داد که در حال حاضر هیچ اعلم جدیدی درباره ارسال تانک به اوکراین وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوید آستین»‌ وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت واشنگتن به دنبال آن است که از توانایی اوکراین در مقابله موفق با حملات روسیه اطمینان حاصل کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «هدف ما افزایش توانایی اوکراین در کوتاه مدت بوده به همین دلیل اقدام به تامین خودروهای زرهی بردلی برای اوکراین کردیم».

آستین اضافه کرد: «نیروهای اوکراینی در حال آموزش‌ برای استفاده از خودروهای زرهی بردلی آمریکایی  در میدان نبرد هستند».

وزیر دفاع آمریکا افزود: «در حال حاضر هیچ اعلام جدیدی در خصوص ارسال تانک به اوکراین غیر از آنهایی که از لهستان و دیگر کشورها دریافت کرده، نداریم».

وی ادامه داد: «کمک‌های نظامی به اوکراین از یک مسیر انجام نمی‌شود بلکه از مسیرهای مختلفی صورت می‌گیرد که با هماهنگی شرکا انجام می‌شود».

این در حالی است که وزیر دفاع آلمان که به تازگی به این سمت منصوب شده است در اولین اظهارات خود بر دفاع از اوکراین تاکید کرد و گفت: از حمایت از اوکراین کوتاه نخواهیم آمد.

 «بوریس پیستوریوس» که به صورت غیرمنتظره بعد از استعفای «کریستین لامبرشت» جایگزین او شده است افزود: اولویت در ارسال سلاح به اوکراین سامانه دفاع هوایی است. 

وی درباره ارسال تانکهای لئوپارد به اوکراین نیز گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم زمان تصمیم گیری درباره ارسال این تانکها را تعیین کنیم. اما این اشتباه است که می‌گویند برلین از ارسال تانکهای لئوپارد به اوکراین جلوگیری می‌کند. 

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز جمعه درباره امکان ارسال تسلیحات بیشتر توسط کشورهای ناتو به کی‌یف گفت: «ارسال تانک هم چیزی را به طور اساسی در عرصه میدانی تغییر نخواهند داد، بلکه فقط مشکلاتی را برای اوکراین ایجاد خواهند کرد».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 987524

مهمترین اخبار ایران و جهان: