نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 13:09

مصرف ۱۶ میلیون مترمکعبی گاز در بخش خانگی در شبانه‌روز گذشته

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان پ با اشاره به مصرف ۱۶ میلیون مترمکعبی گاز در بخش خانگی و در شبانه‌روز گذشته گفت: با کاهش مصرف گاز در استان گیلان برخی از جایگاه‌های سی.ان.جی و صنایع استان در شهرک های صنعتی بازگشایی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عیسی جمال نیکویی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پایداری جوی در استان گیلان منجر به کاهش مصرف گاز در این استان شده است، اظهار کرد: خوشبختانه مصارف گاز در استان گیلان به ۲۲ میلیون مترمکعب در روزهای گذشته رسیده است.
 
وی با اشاره به مصرف ۱۶ میلیون مترمکعبی گاز در بخش خانگی و در شبانه‌روز گذشته افزود: با توجه به روند موجود، شاهد بهبود در روند پایداری شبکه هستیم، لذا با دستور استاندار و قرارگاه جهادی گاز، وضعیت استان به حالت عادی بازگشته است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از بازگشایی جایگاه‌های سی ان جی در این استان خبر داد و افزود: با کاهش مصرف گاز در استان گیلان برخی از  جایگاه‌های سی.ان.جی و صنایع استان در شهرک های صنعتی بازگشایی شده و تمامی ادارات و بانک‌ها و مراکز آموزشی نیز از امروز به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
 
 نیکویی با تأکید بر لزوم توجه به صرفه‌جویی در مصرف گاز در استان گیلان تصریح کرد: برای اینکه شاهد پایداری شبکه در کل کشور باشیم لازم است که هم استانی ها همچنان به مدیریت مصرف گاز کمک کنند و به پویش «هر خانه، یک اتاق گرم» بپیوندند.
 
وی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت گاز را تأمین گاز برای بخش خانگی دانست و بیان کرد: هرچقدر در کشور و استان گیلان کمبود گاز داشته باشیم، ناچاریم در صنایع محدودیت ایجاد کنیم که برای شرایط تولید و اشتغال استان آسیب‌زا است.
 
پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 988168

مهمترین اخبار ایران و جهان: