نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 10:50

جان فدا| سردارسلیمانی لباس جهاد را با عشق به تن کرد

یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه راه جهاد راه خداست و این جهاد بهشت است، گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی به این یقین رسید که این راه زره محکم خداوند بوده که آن را با عشق بر تن کرد.

 علی تقوی دهکلایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با گرامیداشت سومین سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه اگر کسی غیر اسلام دینی اختیار کند، نزد خدا نیز پذیرفته نیست و در قیامت جز زیان کاران است، اظهار کرد: کسانی که از آزادی و وطن حرف می‌زنند، چگونه از دستورهای خدا و دین روی گردان هستند.

وی با بیان اینکه افرادی که از آزادی سخن می‌گویند، چگونه با نامحرمان انقلاب می‌نشینند و چگونه در اغتشاشات شرکت می‌کنند، افزود: این افراد عده‌ای فریب خرده هستند که به دامن غرب رفتند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: حضرت علی (ع) در نهج ابلاغه می‌فرماید ما محرم اسرار حق و یاران راستین و درهای علوم پیغمبر هستیم و هیچ کسی در این خانه‌ها از این منظر وارد نمی‌شود؛ اهل بیت خداوند درهای علوم خداوند هستند، اگر سخنی بگویند راست می‌گویند و اگر سکوت کنند، کسی نمی‌تواند از آن‌ها سبقت بگیرد. 

تقوی خاطرنشان کرد: امامان دین از طرف خدا پیروکنندگان امور مردم و کارگزاران بندگان خدا هستند، کسی به بهشت نمی‌رود جز آن‌که اهل بیت را بشناسد و اهل بیت هم او را بشناسند، کسی در جهنم سرنگون نشود جز آن‌که منکر اهل بیت باشد و امامان دین هم او را نپذیرند،

سردار دل‌ها زندگی خود را با قرآن وفق دادند

وی در ادامه به سیره سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: اگر سردار دل‌ها را در قاب قرآن و نهج البلاغه تماشا کنیم، تماشایی‌تر می‌شود؛ یکی از آیتم‌های زندگی سراسر حماسه شهید قاسم سلیمانی وفق دادن زندگی خود با قرآن و نهج البلاغه است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: بشر امروزی زمانی به اعتماد به نفس حاج قاسم پی می‌برد که بیشتر به درهای بی‌انتهای کلام خدا فرو برده و حاج قاسم را درک کند، هر چه تحمل بیشتر شود در قاب حاج قاسم، نهج البلاغه و قرآن تماشایی‌تر خواهد شد.

تقوی با بیان رشادت‌های سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم در بیان خاطره‌ای به دخترش زینب می‌گوید که ۳۰ سال تمام در چشمانم نمک ریختم که پلک‌ها پایین نیاید برای حفظ ناموس اسلام، در دره‌ها، در کوه‌ها و بیابان‌ها و حتی سنگرهای تاریک که پاهایم در آن جمع نمی‌شد، خوابیدم و همه این‌ها برای خدا بود، حاج قاسم خدا را یاری کرد و خدا نیز اورا یاری کرد و دستش را گرفت، در قلب تمام ملت‌ها و آزادی خواهان حتی دشمنان قسم خورده، جای کرد. حاج قاسم، سرباز ناب اسلام بود.

قاسم سلیمانی حتی لحظه‌ایی اسیر پست و مقام نیز نشد

‎ وی اظهار کرد: قاسم سلیمانی حتی لحظه‌ایی اسیر پست و مقام نیز نشد و آنچه که بود سرباز ناب اسلام بود و هر چه که داشت، داد تا این اسلام سرفراز بماند؛ سلیمانی هر لحظه در زندگی خود حضور و غیاب می‌کرد، حتی موقع خواب و بیداری، زمانی‌که همه لباس رزم در آوردند، حاج قاسم لباس رزم بر تن داشت.

این کارشناس مذهبی در مورد روز تشییع پیکر سردار دل‌ها می‌گوید: در تشیع حاج قاسم سلیمانی وقت نماز یک پسر ۱۲ یا ۱۳ ساله خوش سیمایی حضور داشت و من از او پرسیدم که اهل کجایی، گفت یمن و در ادامه گفت؛ «کاش حاج قاسم را معرفی می‌کردند، کاش او را بیشتر می‌شناختم چرا این حاج قاسم‌ها را به ما معرفی نمی‌کنند.»

تقوی با تاکید بر اینکه این سردار دل‌ها همراه انقلابی رشد کرد که خمینی بزرگ ناجی اسلام ناب محمدی آن را بنیان نهاد، افزود: این اسلام ناب محمدی مظلوم است، حاج قاسم توانست اسلام را به خوبی معنا کند، در اوایل انقلاب، جوان ۱۸ ساله‌ای بود که حتی سپاه او را پذیرش نکرد، مثل آقایش علی (ع) مرد میدان دفاع کشور شد که نه تنها همه زندگی بلکه عهدی با خدا بست که زنده بودن را برای شکوفایی اسلام نوپا و نجات دادن تمام مستضعفین عالم خرج کند. 

 مکتب حاج قاسم جدا از مکتب اسلام نیست

وی اظهار کرد: حضرت آقا جمله زیبایی گفتند، سردار سلیمانی نمونه برجسته‌ایی از تربیت مکتب اسلام و مکتب خمینی بود، قاسم سلیمانی مکتبش جدا از مکتب امام خمینی (ره) نبود، او همه عمرش خود را در راه خدا گذراند و شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه او در تمام این سالیان بود. مکتب حاج قاسم جدا از مکتب اسلام نیست.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم جدا از مکتب اسلام نیست بلکه برگرفته از اسلام ناب و پرورش یافته انقلاب اسلامی ایران است، گفت: اگر به وصیت‌نامه حاج قاسم مراجعه کنیم می‌گوید؛ هر کسی به مدار مغناطیسی علی بنا‌بی‌طالب (ع) نزدیک‌تر شود این ندا بر اون اثر می‌گذارد و او کمیل بن زیاد می‌شود، هر کسی حاج قاسم سلیمانی را می‌بیند به یاد علی (ع) و حرم حضرت زینب (س) می‌افتد.

قاسم سلیمانی از منتظران و ماندگاران بود

وی خاطرنشان کرد: در اعتقاد قلبی به ولایت فقیه که همان ولایت رسول (ص) است، بدون شک نه تنها لحظه‌ایی کوتاهی نکرد بلکه در همراهی با ولایت آنچه را داشت داد، فدا کرد؛ حتی در جایی خود حاج قاسم گفت که خدا را شکر می‌گویم که پس از عبد صالحت خمینی بزرگ مرا در مسیر عبدصالح دیگری که مظلومیتش اعظم است برصالحیتش مردی که حکیم امروز  جهان اسلام است که جانم فدای او باد، قرار دادی  پس اوبه یقیت رسید که خدای متعال در مقتدای حکمت خودش آفرینش را هدفمند آفریده  و اون رسیدن به لقای الهی و کمال مطلق است. ‌

این کارشناس مذهبی در پایان با اشاره به اینکه قاسم سلیمانی لحظه به لحظه زمزمه می‌کرد که پرودگارا تو را سپاس که مرا با بهترین بندگان درهم آمیختی، گفت: همواره در راه دوستان شهیدش آرام و قرار نداشت؛ قاسم سلیمانی از منتظران و ماندگاران بود.

پایان پیام/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 949368

مهمترین اخبار ایران و جهان: