نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 13:47

مردم از اجلاس‌های «نمایشی» بین سئول و پیونگ‌یانگ به ستوه آمده‌اند

رئیس جمهور کره جنوبی می‌گوید که مردم این کشور از اجلاس‌ها بین رهبران دو کره که «فقط جنبه نمایشی» دارند، به ستوه آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یون سوک‌یول، رئیس جمهور کره جنوبی، اجلاس‌هایی که بین سران سئول و پیونگ‌یانگ برگزار می‌شود را «نمایشی» خواند.

یول گفت: فکر می‌کنم مردم کمی از این اجلاس‌های نمایشی خسته شده‌اند. باید گفتمان را درباره مسائل بشردوستانه آغاز و درها را برای تماس و گفتمان کره جنوبی و شمالی باز کنیم.

وی یادآور شد که هیچ دلیلی برای دست رد زدن به ایده برگزاری اجلاس‌ها وجود ندارد هرچند پیش از برگزاری این اجلاس‌ها، باید گفت‌وگوهای ابتدایی انجام و از نتیجه سودمند اجلاس، اطمینان حاصل شود.

به‌دنبال دستور هفته گذشته کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای تولید سامانه جدید موشک‌های بالستیک قاره‌پیما به منظور حمله هسته‌ای تلافی‌جویانه و سریع، شرایط در شبه‌جزیره کره تشدید شده است. کیم همچنین گفته که آمریکا به بهانه «تقویت همکاری» با کره جنوبی و ژاپن، در حال ایجاد «نسخه آسیایی ناتو» است.

سئول در واکنش به این اظهارات و دستور رهبر کره شمالی، اعلام کرد که اقدامات پیونگ‌یانگ «بی‌معنی» بوده و تنها به تشدید شرایط منجر می‌شود.

همزمان با این تحولات، کیم گان، نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه‌جزیره کره، گفت که سئول همچنان «بی‌وقفه» تلاش‌های خود برای گفتمان و مذاکره با کره شمالی را افزایش خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 949924

مهمترین اخبار ایران و جهان: