نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 14:33

۱۲۵ گروه جهادی برای خدمت رسانی در شرایط برودت هوا ساماندهی شدند

بیرجند- رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به‌ برودت هوا، افت شدید گاز و احتمال قطعی گاز در خراسان جنوبی ۱۲۵ گروه جهادی برای خدمت ساماندهی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: بیش از ۱۲۵ گروه جهادی برای خدمت رسانی به هموطنان در روزهای برودت هوا و افت فشار گاز سازماندهی شده‌اند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آموزش مردم در مساجد و ترویج کاهش مصرف خانگی گاز، اطلاع رسانی به عموم مردم جهت آمادگی قطع گاز و پیش بینی وسایل گرمایشی جایگزین از جمله اقدامات جهادگران بوده است، بیان کرد: آمادگی گروه ها برای توزیع سوخت نفت از طریق جایگاه‌های روستاها، و جمع آوری بخاری های نفتی و برقی و تعمیر و بازسازی آنها و آمادگی جهت توزیع نیز انجام شده است.

هنری گفت: همچنین از روز گذشته با توجه قطع موردی در برخی روستاهای بشرویه قرارگاه جهادی امام رضا (ع) بشرویه پای کار آمد.

وی با بیان اینکه با فعالیت ۲۴ ساعته این قرارگاه تعداد ۱۱۰ عدد کرسی برقی را ساخته و در بین مردم توزیع شده است، ادامه داد: همچنین تعداد ۶۰ بخاری نفتی قدیمی از آموزش پرورش دریافت شده که توسط جهادگران بشرویه تعمیرات آنها در حال انجام است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه با کمک گروه‌های جهادی فردوس نیز بیش از ۱۰۰ چراغ و بخاری نفتی برای شرایط بحران جمع آوری شده است، گفت: فراخوان و شناسایی خواهران توانمند در زمینه پخت نان هیزمی در این شهرستان انجام شده است.

هنری افزود: در کلیه شهرستان‌ها قرارگاه جهادی شهرستان فعال شده و ضمن آگاه سازی مردم و رصد کامل روستاها و مناطق مختلف سطح شهرستان با هماهنگی مدیریت بحران آماده خدمت رسانی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 978368

مهمترین اخبار ایران و جهان: