نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 23:42

برگزاری جشن واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های ۳ فرزندی در یزد

یزد- مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از برگزاری جشن واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های سه فرزندی در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان خواجه رضایی، روز یکشنبه در نشست خبری معاون استاندار یزد با موضوع اعطای زمین در قالب قانون جوانی جمعیت اظهار داشت: مراسم جشن اولین مرحله واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) در یزد برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تعداد متقاضیان، زمین موجود است و استان یزد به‌عنوان اولین استان کشور زمین‌ها را تحویل متقاضیان خواهد داد، عنوان کرد: بعد از قرعه‌کشی محل، زمین افراد مشخص خواهد شد و تنها هزینه آماده‌سازی دریافت می‌شود و این هزینه نیز دارای دو سال تنفس است و بازپرداخت آن در هشت سال انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت موظف است در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعد آنها از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشند، زمین رایگان تحویل دهد افزود: در استان یزد تنها شهرستان‌های بافق و اردکان شامل این قانون نمی‌شوند که این موضوع نیز در حال پیگیری است.

خواجه رضایی ادامه داد: حل این مشکل در دست پیگیری است اما کار را متوقف نکرده ایم و زمین این شهرستانها را نیز آماده سازی کردیم و بلافاصله بعد از حل مشکل، زمین به خانواده‌های مشمول تعلق خواهد گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1245568

مهمترین اخبار ایران و جهان: