نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 17:26

مروری بر لوایح هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی شده در جلسه هشتاد و هشتم شورای اسلامی شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر در گفت‌وگوی خبری پس از هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: در ابتدای جلسه امروز به برکت دهه کرامت اتفاقات خوبی را شاهد بودیم و بیش از بیست نفر از دختران نخبه و فرهیخته شهر اصفهان در همه ابعاد به نمایندگی از آسمان پرستاره دختران افتخارآفرین نصف‌جهان در صحن علنی شورای اسلامی شهر مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی افزود: این میهمانی باید هفته گذشته رخ می‌داد ما شاید تقدیر این بود که این عزیزان امروز میهمان حریم رضوی باشند و با حضور خادمان حریم رضوی امروز دقایقی در خدمت آن‌ها بودیم، همچنین نکاتی را مطرح کردند که شونده آن بودیم و در پایان مورد تجلیل قرار گرفتند.

صالحی گفت: در ادامه جلسه امروز لایحه دو فوریتی در خصوص مجوز اعمال ماده هشت در خصوص یکی از املاک در مسیر حلقه چهارم ترافیکی بررسی شد که دو فوریت و اصل آن به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همچنین امروز لایحه دو فوریتی در راستای توافق شهرداری با مدیریت ارشد استان و اداره کل تامین اجتماعی در خصوص احداث یک بیمارستان جدید بررسی شد. 

وی با بیان اینکه جمع‌بندی این بود که با توجه به دو فوریت موضوع و اینکه تعهداتی باید از سوی اداره کل تامین اجتماعی نسبت به شهرداری انجام شود، این لایحه در فرصت دیگر بررسی شود، عنوان کرد: فعلا یک فوریت این لایحه رای آورد و پس از انجام بررسی‌ها این توافق‌نامه بررسی خواهد شد تا هم ارزش افزوده به شهر استفاده شود و هم از منافع ملی برای شهر بهره گرفته شود.

صالحی با بیان اینکه توضیحاتی در خصوص بند ت تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۲ دولت توسط رئیس شورا در نطق پیش از دستور مطرح شد، خاطرنشان کرد: براین اساس آمادگی خوبی در شهرداری برای رسیدگی به پرونده‌های دارای رای تخریب قطعی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ وجود دارد و امیدواریم با این رای بتوانیم گره‌ای از این پرونده‌ها باز کنیم. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اطلاع‌رسانی به کسانی که پرونده‌هایی در این خصوص مربوط به قبل از سال ۱۴۰۰ دارد باید صورت گیرد و همکاران ما این کار ویژه را در زمان مناسب اجرایی کنند.

وی در خصوص اجازه برگزاری مناقصه تنظیف معابر و جمع آوری پسماند تصریح کرد: با توجه به استفاده از ظرفیت فضای مجازی و مکانیزه کردن رفت و روب و توجه به قراردادهای کارگری و افزایش جمع‌آوری پسماند و خشک و تر، این لایحه به تصویب شورا رسید و تاکیداتی نیز بیان شد تا در صورت اجرایی شدن این قرارداد شاهد تحولات خوبی در حوزه تنظیف معابر باشیم.

صالحی ادامه داد: توافق‌نامه واگذاری یک ملک در طرح عمرانی کمربند شمالی شهر در منطقه ۱۰ امروز بررسی شد و با توجه به لایحه و ضرورت طرح به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان بیان کرد: نطق‌های اعضا امروز عمدتا مربوط به تحولات در شهرداری بود، تاکید و امیدواری همه ما بر این است که شهرداری با شتاب ایامی که پشت سر گذاشته به حرکت خود ادامه دهد و با تدبیر مناسب سرعت و کیفیت خدمت رسانی بیشتر شود. 

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1245068

مهمترین اخبار ایران و جهان: