نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 22:45

‍ آغاز پویش ملی سلامت در نیشابور

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از شروع چهاردهمین بسیج ملی تغذیه «پویش ملی سلامت، اطلاع رسانی تغذیه سالم» در نیشابور خبر داد.

حامد جزجلالیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: پویش ملی سلامت با هدف اطلاع رسانی تغذیه سالم و با محوریت اهمیت مصرف صحیح نمک یددار تصفیه شده و افزایش مصرف لبنیات از تاریخ یکم تا پانزدهم بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: این پویش به مدت پانزده روز است که هفته اول با شعار «انتخاب همه: نمک کم، اما تصفیه شده ید دار» و هفته دوم «از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی» تعیین شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح شیوه زندگی به ویژه عادات غذایی مردم یک راهکار اساسی برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است، تشریح کرد: آموزش مردم در زمینه غذایی مناسب، اولین قدم مثبت در راستای پیشگیری از این بیماری‌ها است.

جلالیان عنوان کرد: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده مصرف نمک باید کمتر از ۵ گرم باشد در حالی که متوسط مصرف نمک در کشور ما ۱۰ تا ۱۲ گرم در روز است یعنی تقریبا ۲ برابر مقادیر توصیه شده سازمان جهانی بهداشت. همچنین سرانه مصرف شیر و لبنیات طی سال های گذشته به علل مختلف کاهش یافته و به حدود ۱۶۴ گرم در روز رسیده است این درحالی است که سرانه مطلوب مصرف روزانه ۲۵۰ گرم لبنیات می‌باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1646368

مهمترین اخبار ایران و جهان: