نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 22:37

۴ رسته صنفی جدید در حوزه پوشاک کشور ایجاد می‌شود

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: در جشنواره مد و لباس به دنبال ارتقاء طراحی هستیم و چهار رشته شغلی در راستای حرفه‌ای شدن به شورای عالی نظارت بر اصناف پیشنهاد دادیم و به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سجاد لطفی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در اختتامیه جشنواره ملی فردخت کاشان با بیان اینکه امیدواریم جشنواره فردخت کاشان با توجه به ظرفیت بالا جایگاه خود را ارتقاء دهد و در عرصه‌های مختلف بدرخشد، اظهار کرد: در جشنواره مد و لباس به دنبال ارتقاء طراحی هستیم، بدین صورت  جشنواره فردخت گام‌های موثری در این رابطه برداشته است.

وی با بیان اینکه لازم است این کار به بازار متصل شود، افزود: ما مسؤولان اداری و دستگاه‌ها می‌دانیم که ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها بعضا سخت است و خوشبختانه هماهنگی از سوی جشنواره فردخت از سه دستگاه به ۲۰ دستگاه رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر در کاخ سعدآباد و نمایشگاهی در شهر ری افزود: آثار منتخب چهارمین دوره جشنواره فردخت در بخش ویژه جشنواره مد و لباس فجر کاخ سعدآباد به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه طراحی چهار رشته شغلی در راستای حرفه‌ای شدن به شورای عالی نظارت بر اصناف پیشنهاد دادیم و به زودی ابلاغ می‌شود تا کار خود را در رسته‌های مرتبط شغلی خود ادامه بدهند.

لطفی در بیان جزئیات رسته‌های شغلی جدید تصریح کرد: رسته‌های شغلی طراحی لباس، طراحی دیجیتال و دستی روی پارچه، طراحی لباس کش‌باف و طراحی پارچه چهار حرفه جدید شغلی است که جزء رسته‌های شغلی محسوب می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619368

مهمترین اخبار ایران و جهان: