نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 12:15

احداث ۳ مجتمع گردشگری در تهران

فرماندار تهران گفت: به مناسبت دهه فجر تعداد ۳۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۷۸۲ میلیارد تومان در سطح شهرستان تهران بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود که از آن جمله می‌توان به افتتاح هتل ۴ ستاره در محدوده بلوار کشاورز و احداث ۳ مجتمع گردشگری اشاره کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد قیومی اظهار کرد: تعداد 325 پروژه با اعتبار بالغ بر 13782 میلیارد تومان در سطح شهرستان تهران افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود. از این تعداد 150 پروژه با اعتبار 13232 میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های شهری و تعداد 175 پروژه با اعتبار 550 میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های روستایی است.

فرماندار تهران تاکید کرد: از تعداد کل 325 پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی شهرستان تهران، تعداد 278 پروژه افتتاحی و 47 پروژه کلنگ‌زنی است که مطابق برآورد اولیه در این پروژه‌ها برای حداقل 5000 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است.

قیومی ادامه داد: از لحاظ بیشترین تعداد پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی تعداد 37 پروژه مربوط به حوزه آب و فاضلاب است که شامل احداث 4 مخزن آب اضطراری مقاوم در برابر زلزله در بوستان‌های سطح شهر، حفر 6 حلقه چاه مدیریت بحران شهر تهران، احداث 13 باب مخزن ذخیره اضطراری جهت تأمین آب مورد نیاز در شرایط بحرانی و سایر پروژه‌های مربوط به اصلاح و بازسازی شبکه و انشعابات آب در سطح شهرستان تهران است.

وی افزود: همچنین 17 پروژه مربوط به حوزه گردشگری است که از جمله مهمترین آن می‌توان به افتتاح هتل 4 ستاره در محدوده بلوار کشاورز و احداث 3 مجتمع گردشگری اشاره کرد.

قیومی ادامه داد: 14 پروژه مربوط به فضای آموزشی با 40 کلاس درس، (34) پروژه در حوزه‌های تأمین و توزیع برق پایدار و افزایش ظرفیت پست‌های برق، 12 پروژه در حوزه مخابراتی، 8 پروژه مربوط به صنعت و تجهیزات خودرویی، 5 پروژه مربوط به احداث و بازسازی خطوط ریلی راه آهن، 5 پروژه در حوزه سلامت و فضای بهداشتی درمانی، 2 پروژه مربوط به عملیات آبخیزداری و کنترل سیل دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در شهرستان تهران است.

معاون استاندار تهران گفت: برای عمران و آبادانی روستاهای شهرستان تهران نیز تعداد 175 پروژه شامل بهسازی معابر روستایی، آسفالت راه‌های دسترسی، تأمین روشنایی در برخی محورها و انتقال آب شرب کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از آنها خدمات مطلوبی به روستاییان شهرستان تهران ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1656824

مهمترین اخبار ایران و جهان: