نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 14:29

۱۱۵ کلاس درس در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: ۲۳ پروژه شامل ۱۱۵ کلاس درس با زیربنای ۱۷ هزار متر مربع و اعتبار ۳۳۲ میلیارد تومان همزمان با ۱۲ بهمن ماه بهره‌برداری و تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهزاد محمدی خلفلو ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی ۹۵۰ پروژه مدرسه‌سازی بهره‌برداری و تحویل آموزش و پرورش می‌شود که سهم استان اردبیل ۲۳ پروژه شامل ۱۱۵ کلاس درس با زیربنای ۱۷ هزار متر مربع و اعتبار ۳۳۲ میلیارد تومان است که همزمان با ۱۲ بهمن ماه تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل خواهد شد.

وی افزود: هر سال در دو مقطع پروژه‌های اداره کل نوسازی مدارس به بهره‌برداری می‌رسد که بر همین اساس در هفته دولت سال جاری ۲۷ پروژه با ۱۰۲ کلاس درس آماده سازی و بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل تصریح کرد: شواهد و آمار‌ها نشان می‌دهد در سال جاری اعتبارات مورد استفاده برای پروژه‌های مرتبط با مدارس ۴ برابر شده است.

محمدی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۹۸ پروژه در سطح استان اردبیل در دست اجرا است و برای سال بعد نیز ۲۴ پروژه جدید در نظر گرفته شده است و به لحاظ پایین بودن سرانه فضای آموزشی اکنون استان اردبیل تبدیل به کارگاه مدرسه سازی شده است.

وی تأکید کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۴ (پنج ممیز چهار) متر مربع است که این میزان در استان اردبیل ۴ متر مربع است و بر همین اساس نیاز است تا با یک همت همگانی و مشارکت خیرین شاهد نهضت مدرسه سازی در استان اردبیل باشیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل یادآور شد: در سفر آتی رئیس جمهور به استان اردبیل قرار است ساخت ۲ هزار کلاس درس در این استان در دستور کار قرار گیرد و از این طریق سرانه فضای آموزشی بهبود یابد.

محمدی با اشاره به بحث آسفالت و ایزوگام مدارس، گفت: ۲۳ میلیارد تومان سال قبل و امسال نیز ۲۲ میلیارد تومان به بحث آسفالت و ایزوگام مدارس اختصاص یافته است و علاوه بر آن تلاش می‌شود سیستم گرمایشی مدارس استان اردبیل نیز به شکل کامل استاندارد سازی شود.

وی ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون ۶ هزار و ۲۳۶ کلاس درس از نظر سیستم گرمایشی بروزرسانی و استاندارد سازی شده است و امسال نیز تاکنون ۵۶ مدرسه از این نظر استاندارد سازی شد.

پایان‌پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654468

مهمترین اخبار ایران و جهان: