نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 08:54

مه گرفتگی شدید در جاده‌های کرمانشاه و لزوم احتیاط رانندگان

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه از مه‌گرفتگی شدید در جاده‌های استان خبر داد و گفت: رانندگی در این وضعیت جوی متفاوت و نیازمند توجه و احتیاط بیشتری است.

سرهنگ عبدالحسین زارع، سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، برای سومین روز متوالی از مه‌گرفتگی شدید در جاده‌های استان خبر داد و اظهار کرد: امروز هم با توجه به تداوم مه شاهد کاهش دید ناشی از مه گرفتگی هستیم و می‌طلبد که رانندگان رعایت این شرایط جوی را داشته باشند.

وی یکی از ضروریت‌های این شرایط جوی را اطمینان از سلامت فنی وسیله نقلیه دانست و ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کاربران جاده‌ای در حال انجام کارهای روزمره هستند که هیچ عجله‌ای برای رسیدن به مقصد نداشه باشند.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه با تأکید بر ضرورت استفاده از چراغ‌های روشن به خصوص چراغ مه شکن، خاطرنشان کرد: سرویس‌های مدرسه تمهیدات لازم را برای این شرایط جوی بیاندیشند تا مشکلی پیش نیابد.

وی ادامه داد: در صورت خرابی خودرو، آن را به حاشیه راه هدایت کنند و اگر به ناچار مجبور به توقف هستند حتما از تجهیزات ایمنی استفاده کنند تا از حوادث فردی یا اتفاقات زنجیره‌ای جلوگیری کنند.

زارع رعایت فاصله طولی را از نکات خیلی مهم در این شرایط جوی دانست و گفت: کاربران جاده‌ای در هنگام تردد در اماکن مسکونی حتما مراعات حال عابران پیاده و احشام را داشته و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی در ادامه در توضیح منظور از سرعت مطمئنه، خاطرنشان کرد: سرعت مطمئنه را شرایط مشخص می‌کند؛ سرعتی که کاربر بتواند در مواجه با هرگونه خطر و هر شرایطی وسیله نقلیه خود را کنترل کند. 

زارع گفت: رانندگان قبل از حرکت با تماس به ۱۴۱ از مرکز مدیریت راه‌های استان اطلاعات کافی را از وضعیت جاده‌ها دریافت و تصمیمات لازم را برای سفر اتخاذ کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622524

مهمترین اخبار ایران و جهان: