نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 06:32

آلمان اوکراین را به بالگردهای «سی کینگ-41» مجهز می‌کند

وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه گفت که 6 فروند بالگرد چند منظوره به ارتش اوکراین برای نبرد با روسیه ارسال خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه گفت که برلین ۶ بالگرد چند منظوره «سی کینگ-۴۱» به اوکراین منتقل خواهد کرد.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» این اولین بار است که آلمان هلیکوپترهای نظامی به کیف تحویل می‌دهد.ماموریت اصلی این بالگرد عملیات جست‌وجو و نجات در دریا است، اما می توان از آنها برای ماموریت های مختلف از شناسایی گرفته تا انتقال پرسنل و تجهیزات استفاده کرد.

اوکراین همراه با بالگردها، کیت قطعات یدکی و آموزش نظامی دریافت کند. این بالگرد مجهز به رادار و دوربین مادون قرمز است و می‌تواند در شرایط آب و هوایی بد پرواز کند.

بر اساس این گزارش، درحالیکه کشورهای غربی وعده ارسال جنگنده و سیستمهای پدافند هوایی به ارتش اوکراین داده‌اند، اما ارسال این تجهیزات نظامی با کندی پیش می‌رود.

 یک رسانه دانمارکی اخیرا گزارش داد که ارسال ۶ جنگنده اف-۱۶ که قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۳ به اوکراین فرستاده شود باز هم به تاخیر افتاده است.

مقامات ارشد وزارت دفاع آلمان نیز اذعان کرده‌اند در حال حاضر ارتش روسیه در جنگ اوکراین ابتکار عمل را در دست دارد.

ژنرال «کریستین فرودینگ»، مسئول کارگروه هماهنگی کمک‌های نظامی به اوکراین در وزارت دفاع آلمان می‌گوید که کمبود حمایت هوایی و نبود سامانه دفاع هوایی موثر از دلایل اصلی شکست ارتش اوکراین در ضد حملات ارتش این کشور علیه ارتش روسیه» در طول یک سال گذشته است.

در تحولی دیگر، ژنرال «پاتریک سندرز» فرمانده نیروهای مسلح انگلیس عصر چهارشنبه از مردم این کشور خواست که برای جنگ محتمل با روسیه آماده شوند.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان نیز اخیرا گفت که حمله روسیه به ائتلاف نظامی ناتو در «پنج تا هشت سال آینده» ممکن است.

«راب باوئر» یکی از مقامات ارشد ناتو پیشتر گفته بود که این ائتلاف نظامی با خطرناک‌ترین وضعیت در جهان در دهه‌های اخیر روبروشده است.

لهستان از دیگر اعضای ناتو بیش از چهار درصد  از تولید ناخالص داخلی خود را در سال جاری برای امور نظامی هزینه می کند. آلمان سال گذشته دکترین نظامی و راهبردی خود را برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ تغییر داد و هدف آن تبدیل ارتش کنونی به ارتشی با قابلیت جنگی است.  

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649024

مهمترین اخبار ایران و جهان: