نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 17:02

کاشان معطر به عطر گل‌محمدی شد

در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) کاشان میزبان یک لاله گمنام فاطمی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حال و هوای این روزهای کاشان کمی متفاوت است و همه خود را مهیا کردند تا یک میزبانی از یک میهمان خاص را انجام دهند. 

شاید در ابتدا این فکر در ذهن به وجود آید که این میهمان خاص کیست که همه در تکاپوی استقبال درآمده‌اند اما این میهمان خاص کسی است که همه مسؤولین کشوری و لشکری صندلی و جایگاه خود را مدیون او هستند و باید قدردانش باشند.

رسم بر این بوده وقتی کسی خود را مهیای استقبال و میزبانی از یک میهمان می‌کند باید بهترین جامه‌ها و لباس‌هایش را بر تن کند اما امروز همه یکدست سیاه‌پوش شده‌اند، زیرا این میهمان در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، وارد می‌شود.

البته این مهمان خوش‌نام که از منطقه عملیاتی والفجر ۱۰ بانی بنک راهی کاشان شده است نام و نشانی ندارد و خبری از اقوام و آشنایان و حتی پدر و مادرش نیست که هنگام ورود به استقبالش بیایند ولی حضور مردم شهید پرور کاشان و پرسنل شرکت سایپاسیتروئن  نشان از آن دارد که همه می‌خواهند جای خالی مادر و پدر، برادر، خواهر و دوستان و آشنایان را برایش پر کنند تا او دیگر احساس تنهایی و غریبی نکند.

قرار میزبانی از پیکر و پاک و مطهر یک لاله گلگون‌کفن است که در سن ۲۳ سالگی هنگام دفاع از  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل شده بود و امروز پس از سال‌ها دوباره بی‌نام‌ونشان به میهن بازگشته است.

کارناوال خودرویی از کاشان به طرف شرکت سایپاسترئن حرکت می‌کند پرسنل شرکت با گل و‌گلاب ناب کاشان به استقبال شهید گمنام می‌روند. امروز قطعه‌ای از بهشت را چون مروارید در اینجا به امانت گذاشتند. 

جمعیت هزاران نفری در تشیع پیکر شهید نشان می‌دهد مردم دارالمومنین کاشان از پاسداران حریم حرمت انبیاء پاسداری میکنند.

حضور هزاران‌نفری و‌ با شکوه مردم‌کاشان جلوه خاصی به مراسم بخشیده بود، هر کسی سعی می کرد خود را به گوشه ای از تابوت برساند و برای تبرک آن را لمس کند. مگر می شود شهید بیاورند و مادرش حضرت زهرا(س) حضور نداشته باشد؟ شهیدان به مادرشان اقتدا کرده اند  و با پیشانی بندهای یا زهرا(س) به حسین فاطمه(س) لبیک گفتند. 

هوا  سرد است اما جمعیت پرشور مردم ولایت مدار و شهیدپرور کاشان  بر این هوای سرد غلبه کرده و گرمابخش این تشییع باشکوه و بی‌نظیر شدند تا دیگر این سردی هوا به چشم نیاید دود اسپند و عطر ناب گلاب محمدی کاشان فضای شرکت را با حضور شهید عطرآگین کرده بود.

 صدای سنج و دمام زنی جوانان که باجان و دل بر سنج و طبل‌های خود می‌کوبیدند حال و هوای خاصی به این مراسم تشییع بخشیده بود و صدای آن در صدای مردمی که یک‌صدا بر سر و سینه می‌کوبیدند و می‌گفتند «کجایید ای شهیدان خدایی بلا جویان دشت کربلایی» می‌پیچید و می‌چرخید.

مردم کاشان، پیکر را تا ابتدای فضای خاکسپاری همراهی و پس از برگزاری عزاداری و نوحه‌سرایی، با پیکر پاک و مطهر این شهید وداع کردند تا جوان بازگشته به وطن پس از ۴۱ سال دوری، هم‌زمان با شهادت حضرت زهرا‌(س) در کاشان  آرام بگیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609568

مهمترین اخبار ایران و جهان: