نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 09:13

معرفی اعضای هیئت انتخاب سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان‌شرقی

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، اعضای هیئت انتخاب سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی محرمی امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرام خزرائی، ابراهیم عباسعلیزاده و هادی ولیپور به عنوان اعضای هیئت انتخاب سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی، بررسی و انتخاب آثار این جشنواره را بر عهده دارند.

وی افزود: پس از انتشار فراخوان جشنواره یاد شده، در بخش صحنه ای ۲۷ اثر و در بخش خیابانی ۱۷ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که هیئت انتخاب این آثار را بررسی و معرفی خواهند کرد.

محرمی تصریح کرد:‌ این جشنواره بر ایجاد بستری برای بروز و ظهور بخش مهمی از اجراهای عمومی یک سال و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی­، تقویت و حمایت از گروه­های اجرایی متمرکز بوده و تاکید دارد.

وی موضوعات جشنواره را شامل مهار تورم و رشد اقتصاد، امید و نشاط اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزشهای انسانی، اسلامی، آرمانهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جوانی و رشد جمعیت، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عفاف و حجاب عنوان کرد.

محرمی خاطرنشان کرد: جشنواره در دو بخش صحنه­‌های خیابانی برگزار می‌شود و نمایش‌های برگزیده در این جشنواره به جشنواره بین المللی فجر معرفی خواهد شد. همچنین اولویت پذیرش آثار توسط هیات انتخاب جشنواره با نمایش‌هایی است که با توجه به موضوعات و مسائل منطقه و استان با چشم انداز جهانی و بهره گیری از شیوه­ها، شگردها و جریانات روز تئاتر جهان پرداخته و تولید شده باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540468

مهمترین اخبار ایران و جهان: