نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 10:04

آغاز سرشماری پاییزه حیات وحش خراسان‌شمالی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی گفت: سرشماری پاییزه پستانداران از روز ۱۹ مهر و از منطقه حفاظت‌شده گلیل و سرانی آغاز شده است.

رضا شکاریان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهارکرد: سرشماری پاییزه پستانداران از روز ۱۹ مهر و از منطقه حفاظت‌شده گلیل و سرانی آغاز شده است.

وی گفت: سرشماری هر منطقه در دو روز انجام می‌شود که در هر منطقه ۱۵ گروه دو تا سه نفره از محیط‌بانان این سرشماری را انجام خواهند داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی با بیان اینکه در این سرشماری محیط‌بانان با مشاهده مستقیم به آماربرداری از جمعیت وحوش اقدام می‌کنند، افزود: در این طرح جمعیت گونه‌های مختلف قوچ و میش اوریال، کل، بز و آهو آماربرداری می‌شود و محیط‌بانان در صورت مشاهده گونه‌های دیگر همچون گرگ، گراز، خرس و یا پلنگ و یوزپلنگ مشاهدات را ثبت می‌کنند.

شکاریان ادامه داد: طرح سرشماری پاییزه در سه پارک ملی استان شامل پارک ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین، پارک ملی ضامن آهو در شهرستان جاجرم و همچنین در چهار منطقه حفاظت‌شده شامل سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین، قرخود در مانه‌وسملقان، گلیل و سرانی در شیروان و پناهگاه حیات وحش میاندشت در شهرستان جاجرم اجرایی می‌شود.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534668

مهمترین اخبار ایران و جهان: