نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 10:13

۱۳ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: طی مهر ماه سال جاری ۱۳ روستا با جمعیتی بالغ بر ۷هزار و ۱۱۳ نفر در شهرستان‌های مختلف به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان امروز گفت: در مهر ماه سال جاری، حسب اقدامات انجام شده در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، سه روستا در شهرستان حاجی‌آباد تحت عنوان بیدوییه کجین، چاه میر و کلیبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی افزود: در شهرستان بشاگرد نیز روستاهای درمار، امام آباد و کسیسه‌ای از توابع بخش گوهران، به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

دوستی عنوان‌کرد: روستای سبهتی از توابع بخش مرکزی میناب، روستای گردو از توابع بخش بمانی شهرستان سیریک، روستای تمبان از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم و روستای خورچاه از توابع بخش مهران شهرستان بندرلنگه دیگر روستاهایی هستند که تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، اضافه‌کرد: در شهرستان بندرعباس نیز امکان اتصال به شبکه ملی اطلاعات در سه روستای درگیران، ماشاری و کلاتو ایجاد شده است.

وی تصریح‌کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های زیرساختی در روستاهای فوق‌الذکر، یک هزار و ۸۷۹ خانوار با جمعیتی بالغ بر  ۷ هزار و ۱۱۳ نفر امکان استفاده از شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت را پیدا کردند.

دوستی خاطرنشان‌کرد: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها ۴۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح ملی توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی روستایی هزینه شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553824

مهمترین اخبار ایران و جهان: