نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 14:36

برگزاری اولین رویداد مردمی اشتغال در مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: اولین رویداد مردمی اشتغال در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی باقری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران امروز پنج‌شنبه ۱۶ آذر ماه در جلسه ستاد هماهنگی رویداد مردمی اشتغال در محل اداره کل، اظهار کرد: با محوریت تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان در شهرستان های استان و همچنین پاسخ به نیاز کارجویان رویداد مردمی اشتغال در شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: اولین رویداد به صورت مشترک بین شهرستان های بابل و بابلسر به میزبانی بابل در ماه جاری برگزار خواهد شد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اضافه کرد: تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های کلان کشور در حوزه اشتغال و دست‌یابی به اهداف دولت در کاهش نرخ بیکاری نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌ها موجود می باشد.

وی، اقدامات مهم دولت سیزدهم را برای تحرک بازار کار و بهبود مستمر فضای کسب و کار موثر دانست و افزود: کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری در دولت سیزدهم گواه این مهم است و در استان مازندران نیز بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان از ۷.۹درصد در تابستان ۱۴۰۱ به ۶.۴ در تابستان ۱۴۰۲ رسیده است.

باقری با اشاره به افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در استان مازندران با روی کار آمدن دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: در همین راستا به نظر می رسد ضرورت دارد اقدامات لازم جهت ارتباط مستقیم بین کارجویان و کارفرمایان فراهم شود.

وی تصریح کرد: راه اندازی سامانه جستجوی شغل توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گام بزرگی به سوی این مهم بود.

رئیس شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید اهداف برگزاری رویداد مردمی اشتغال بیان کرد: برقراری ارتباط بدون واسطه کارفرمایان و جویندگان کار، تأمین مستقیم نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان واحدهای تولیدی، راهنمایی و مشاوره شغلی با کارفرمایان و جویندگان کار، بکارگماری مستقیم جویندگان کار فاقد شغل و سایر  از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد است.

وی افزود: در این رویداد مشارکت فعال اداره کل فنی و حرفه ای را با هدف نیازسنجی آموزشی و مهارتی خواهیم داشت.

باقری در پایان گفت: رویداد مردمی اشتغال به مرور در همه شهرستان‌های استان مازندران برگزار خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597024

مهمترین اخبار ایران و جهان: