نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 21:50

چین: اوضاع در غزه بسیار خطرناک است

نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل ضمن درخواست برای ارسال پیام واضح در خصوص آتش‌بس و حمایت از غیرنظامیان در نوار غزه گفت که اوضاع در غزه بسیار خطرناک است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که اوضاع در غزه بسیار خطرناک است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «نمی‌خواهیم که شاهد گسترش درگیری‌ها باشیم اما این چیزی است که در واقعیت در حال روی دادن است».

این دیپلمات چینی اضافه کرد: «ما خواستار برگزاری نشستی پشت درهای بسته بوده تا توضیحات هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل و معاون دبیر کل درباره غزه را بشنویم».

وی افزود: «امیدواریم که اعضای شورای امنیت سازمان ملل رویکردی را اتحاذ کنند که طی آن پیام واضحی برای آتش بس و حمایت از غیرنظامیان ارسال شود».

سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز دوشنبه خبر داد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه، به ۱۰ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.

القدره با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تنها تیمارستان غزه را هدف قرار داده است، گفت: اسرائیل در ساعات اخیر، ۲۴ کشتار انجام داده است که شمار قربانیان آن به ۲۹۲ شهید رسیده است.

آمریکا و غرب، همسو با جنایات رژیم صهیونیستی، همچنان در پی ادامه جنگ نابرابر علیه مردم غزه هستند؛ هر چند برخی از مسئولان و نهادهای غربی، در ادامه ژستهای انسان‌دوستانه خود، مدعی هستند که برای آتش‌بس در غزه تلاش می‌کنند.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف امروز دوشنبه درباره آتش‌بس در غزه نوشت: «ما به آتش بس فوری بشردوستانه درغزه و آزادی بی قید و شرط همه غیرنظامیان گروگان نیاز داریم. ۳۰ روز (از آغاز جنگ) گذشته است، دیگر بس است. این مسئله هم اینک باید متوقف شود.»

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563824

مهمترین اخبار ایران و جهان: