نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 11:56

چطور سفری ارزان به کیش داشته باشیم

جزیره کیش با پذیرفتن سالانه ۱۲ میلیون گردشگر، جز سومین مناطق پربازدید خاورمیانه بعد از جزیره دبی و شهر ساحلی شرم‌الشیخ است.

این جزیره که در آب‌های نیلگون خلیج فارس واقع است، به‌عنوان یک مقصد ورزشی و تفریحی در تمامی‌ فصل‌های سال گردشگران خاص خود را دارد.

امروزه این تفکر در بین مردم رایج شده است که با توجه به ساختار مدرن و فاصله زیاد کیش با سایر شهرهای ایران، سفر به این جزیره نسبت به سایر سفرهای داخلی سخت‌تر و گران‌تر شده است، در حالی‌که می‌توانید با پیدا کردن راهکارهایی مناسب مانند پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط هواپیما مثل بلیط تهران کیش با صرفه‌جویی کردن در هزینه‌های خود یک سفر خاطره‌انگیز به کیش داشته باشید.

در ادامه مطلب شما با برخی از ارزانترین راهکارهای سفر به کیش آشنا می‌شوید.

تابستان، ارزان‌ترین فصل سفر به کیش

از آنجایی که در پاییز و زمستان دمای هوا و میزان شرجی بودن کیش کم می‌شود پس بهترین زمان برای سفر به این جزیره است تا گردشگران بتوانند از امکانات ساحلی و تفریحی آبی استفاده کنند؛ بنابراین این دو فصل معمولا شلوغ‌ترین فصل سفر به جزیره کیش است که باعث افزایش قیمت هتل و سایر امکانات تفریحی جزیره می‌شود.

با شروع فصل تابستان و افزایش دمای هوا معمولا افراد ترجیح می‌دهند به مناطق خوش آب‌و‌هواتر سفر کنند؛ بنابراین در این وقت از سال گردشگران کمتری از کیش بازدید می‌کنند که این به نوبه خود باعث کاهش قیمت‌ها و در نتیجه سبب کاهش هزینه سفر برای کسانی است که تصمیم دارند در تابستان به کیش سفر کنند.

ارزانترین راه سفر به کیش

برای اینکه سفر ارزانی به کیش داشته باشید، می‌توانید راه‌های مختلفی مانند قطار، خودروی شخصی، اتوبوس و هواپیما را بر اساس میزان ایام تعطیلی خود و نوع علاقه‌تان انتخاب کنید.

سفرهای زمینی اگرچه نسبت به سفرهای هوایی ممکن است ارزان‌تر باشند، اما به خاطر برخی محدودیت‌های سفر زمینی مانند عدم اجازه ورود خودروی شخصی به جزیره در تمامی ایام سال به جز ایام عید و طولانی‌تر شدن زمان رسیدن به مقصد، اکثر مردم سفرهای هوایی را به زمینی ترجیح می‌دهند.

با این وجود شما می‌توانید با خریدن ارزانترین بلیط هواپیما مانند بلیط‎‌های چارتری و بلیط‌های لحظه آخری، یک سفر هوایی ارزان و راحت به کیش داشته باشید.

برای مثال اگر قصد دارید از کیش به سمت تهران با خودروی شخصی یا قطار سفر کنید ۲۰ ساعت طول می‌کشد تا مسافت ۵۸۸ کیلومتری تهران کیش طی شود، این در حالی است ‌که شما می‌توانید با خرید بلیط کیش تهران بعد از یک ساعت سفر هوایی راحت و آسان، در تهران ساکن شوید.

ارزانترین محل اقامت در کیش

شما برای این‌که یک سفر خوب و خاطره‌انگیز را در کیش تجربه کنید، حتما نیاز نیست که در هتل‌های لوکس و گران قیمت اسکان کنید؛ زیرا در این‌صورت باید بخش اعظمی از بودجه خود را به هزینه اقامت در این شهر اختصاص دهید.

از آنجایی که شما از هتل فقط جهت استراحت استفاده می‌کنید و ترجیح می‌دهید بیشتر زمان سفرتان در خارج از هتل و به گشت‌و‌گذار و تفریح در مراکز تجاری و تفریحی سپری کنید پس اقامت در هتل‌های دو یا سه ستاره یا حتی سوئیت‌های اجاره‌ای تاثیری بر کیفیت سفر شما نخواهد داشت.

علاوه بر این شما با اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، افزون بر کاهش هزینه‌های سفر خود می‌توانید بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه آشنا شوید.

ارزان‌ترین تفریحات در کیش

جزیره کیش، علاوه‌بر مراکز تجاری و سواحل دریای نیلگون خیلج فارس به واسطه قدمت زیاد خود، جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی فراونی دارد که می‌تواند تا روز آخر سفر برای شما سرگرم کننده باشد. پس شما می‌توانید به جای اینکه تمام وقت خود را در مراکز خرید گران قیمت سپری کنید از جزیره هندورابی، ساحل مرجانی، شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی کاریز، کشتی یونانی، پارک دولفین‌ها، پارک آبی، مجموعه درخت سبز، اسکله بزرگ تفریحی کیش، آب انبار سنتی و... بازدید کنید.

همچنین یکسری تفریحات ارزان قیمت در جزیره کیش مانند پینت‌بال، کارتینگ، کشتی تفریحی، غواصی، جت اسکی و سینما ۴ بعدی وجود دارند که می‌توانند باعث دلپذیرتر شدن این سفر برای شما شوند.

رستوران‌های ارزان و مناسب در کیش

یکی دیگر از روش‌های کاهش هزینه‌های سفر کیش، کاهش هزینه مربوط به تهیه غذا است. رستوران‌های این جزیره در کنار سایر تفریحات کیش به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کیش به شمار می‌آیند.

اما از آنجایی که هزینه سفارش غذا در رستوران‌های بین‌المللی به واسطه اجرای زنده یا صف‌های طویل آن‌ها بسیار زیاد می‌شود، پس بهتر است بعد از اسکان در جزیره با پرس‌و‌جو از مردم محلی، یک آشپزخانه یا کترینگ پیدا کنید تا بتوانید علاوه‌بر تهیه غذا با کیفیت و با قیمت مناسب، با غذاهای بومی جزیره بیشتر آشنا شوید.

طبخ غذا توسط خود نیز یکی دیگر از روش‌های کاهش هزینه غذا است. شما در صورتی که در سوئیت، آپارتمان یا هتل‌هایی که امکان پخت و پز را دارند اقامت دارید، می‌توانید زمان‌ بیکاری خود را به آشپزی اختصاص دهید.

استفاده از وسایل نقلیه شهری

از آنجایی که اجاره کردن ماشین در جزیره کیش بسیار گران است و برای شما مقرون‌به‌صرفه نیست پس بهتر است از اتوبوس‌های شهری، تاکسی‌متر و تاکسی‌تلفنی برای رفت و آمدهای بین شهری خودتان استفاده کنید. از مردم محلی برای اطلاع از زمان اتوبوس‌های شهری کمک بگیرید.

سفر در زمان تخفیف‌های کیش

در برخی از ایام سال با کاهش تعداد متقاضیان سفر به کیش، تمامی امکانات رفاهی، تفریحی و حمل و نقل جزیره با تخفیف در اختیار مسافرین قرار می‌گیرند. همچنین در این ایام ایرلاین‌ها و شرکت‌های حمل و نقل ریلی تصمیم می‌گیرند که بلیط‌‌های خود را با نرخ پایین‌تری به فروش برسانند، همچنین این ایام بهترین زمان است که شما از تخفیف‌های مراکز تجاری بهره‌مند شوید.

چگونه یک پرواز ارزان قیمت به کیش پیدا کنیم؟

حالا که با تمام راهکارهای یک سفر ارزان به کیش آشنا شده‌اید، اگر قصد رزو هتل آپارتمان دارید و یا به دنبال خرید بلیط تهران کیش هستید، می‌توانید از خدمات اسنپ تریپ که انواع بلیط‌ها و هتل‌ها را با تخفیف‌های ویژه‌‌ ارائه می‌دهد استفاده کنید. البته اگر مقصد سفر شما اصفهان است، می‌توانید بلیط هواپیما تهران اصفهان را از اسنپ تریپ خریداری کنید.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590924

مهمترین اخبار ایران و جهان: