نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 14:37

خسارات ۳۵۰ میلیارد تومانی به شهرستان فارسان در پی بارش برف

شهرکرد_فرماندار فارسان گفت: در پی بارش سنگین برف بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان به شهرستان فارسان خسارات وارد شد.

سید هادی صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه بارش سنگین برف در برخی مناطق شهرستان فارسان به بیش از ۲ متر رسید اظهار کرد: لازم است هرچه سریع‌تر مشکل مناطق محاصره در برف رفع شود.

صالحی با بیان اینکه لازم است در بخش باباحیدر ایستگاه هواشناسی مستقل وجود داشته باشد گفت: امسال در بخش جونقان مجوزهای مربوط به ایستگاه هواشناسی مستقل اخذ و در مراحل انعقاد پیمان و اجرای طرح می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اعدادی که مجموعه هواشناسی استان منعکس می‌کند اعدادی هستند که مخصوص ایستگاه هواشناسی فارسان می‌باشد عنوان کرد: لازم به توضیح است که شهرستان‌های دیگر استان که از نظر جمعیت و موقعیت در شرایط پایین‌تر هستند چندین ایستگاه هواشناسی وجود دارد.

صالحی با بیان اینکه در بارش‌های روزهای گذشته در شهرستان فارسان بیش از ۲۶۰ باب منزل مسکونی در شهرستان آسیب دیدند گفت: ۱۸۶ باب منزل مسکونی دچار آب‌گرفتگی شدند و بیش از ۳۰۰ مورد اسباب منازل دچار مشکل شدند.

وی خاطر نشان کرد: در زمان بارش‌ها ۲۵ مورد انتقال و اسکان اضطراری توسط مجموعه‌های امدادی بوده همچنین ۱۳۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی آسیب واردشده است.

صالحی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف شهرستان فارسان در پی بارش سنگین برف آسیب وارد شده است تشریح کرد: بیش از ۵۰ میلیارد تومان آسیب به زیرساخت‌های شهری، بیش از ۱۰ میلیارد تومان آسیب به زیرساخت‌های اماکن آموزشی و ۱۰ میلیارد تومان به دستگاه‌ها و ماشین‌آلات راهداری آسیب واردشده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1048224

مهمترین اخبار ایران و جهان: