نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 19:07

فعالیت ۳۰۰ اکیپ پلیس‌راه در ایمن‌سازی سفرهای نوروزی

اردبیل- فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: ۳۰۰ اکیپ پلیس با استقرار در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان، ایمنی سفرهای نوروزی را برای هموطنان برقرار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ وحید علیپور عصر یکشنبه در جریان بازدید از اکیپ‌های استقرار یافته در جاده‌های جنوبی استان اردبیل اظهار کرد: با آغاز تعطیلات نوروزی خیل ورود مسافران را به شهرهای مختلف شاهد هستیم که پیش‌بینی می‌کنیم امشب و فردا اوج سفرها را به مقصد استان اردبیل شاهد باشیم.

وی از رانندگان خواست تا در کنار رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کرده و به میزان کافی استراحت و توقف در جاده‌ها را مورد دقت قرار دهند.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل تصریح کرد: مأموران پلیس با حضور در مسیرهای مختلف سعی می‌کنند تا رانندگان را به رعایت سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی ترغیب کرده و به جای جریمه، آنها را در ایمنی تردد تشویق و ترغیب کنند.

سرهنگ علیپور گفت: موج مسافرت‌ها به استان اردبیل به ویژه شهرهای مرکزی و شمالی را شاهد هستیم و پلیس با ۳۰۰ اکیپ و ۹۱۰ نفر نیروی انسانی در طرح نوروزی که تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت، در خدمت هموطنان بوده تا سفرهای خاطره‌انگیزی برای مسافران و گردشگران رقم بخورد.

وی به اطلاع‌رسانی، نصب بنرها و علائم هشداردهنده به ویژه در نقاط حادثه‌خیز اشاره کرد و افزود: رانندگان با دقت به این تابلوها و بنرها می‌توانند با کم کردن سرعت خود به انجام سفری ایمن، کم حادثه و پرخیر و برکت کمک کنند.

سرهنگ علیپور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرهای مختلف استان در این ایام مملو از مسافران و گردشگران خواهد بود و همکاران ما نیز در کنار راهداری، هلال احمر و اورژانس آماده ارائه خدمات شبانه‌روزی برای مسافران هستند.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل اضافه کرد: به هیچ وجه قصد آن را نداریم که با جریمه‌های مکرر مسافران و گردشگران را گله‌مند کنیم بلکه سعی ما بر این است تا با راهنمایی و ارشاد زمینه و بستر یک سفر کم حادثه و ایمن را مهیا کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1100724

مهمترین اخبار ایران و جهان: