نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 15:15

مشگین‌شهر از کمبود فضا و فرسودگی مدارس رنج می‌برد

مشگین‌شهر- فرماندار مشگین‌شهر گفت: این شهرستان از کمبود فضای آموزشی و فرسودگی مدارس به شدت رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج بیگدلو شامگاه پنجشنبه در نشست معلمان و فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش در تالار اندیشه مشگین‌شهر اظهار کرد: مشگین‌شهر مهد تمدن، علم و فرهنگ است و در دامنه سبلان عظمتی به وسعت سبلان دارد.

وی تقدیم ۷۰۰ شهید را از این خطه ولایتمدار به بقای نظام اسلامی یادآور شد و تصریح کرد: امروز در سایه این خون شهدا است که عزت و افتخاری ماندگار داریم.

فرماندار مشگین‌شهر رشد و بالندگی علمی مشگین‌شهر را با تقدیم ده‌ها پزشک متخصص به استان اردبیل و استان‌های همسایه یادآور شد و گفت: نه تنها در کنکور بلکه در آزمون‌های مختلف دانش‌آموزان مشگین‌شهری افتخار آفریدند و اخیراً نیز در شاخص‌های آموزشی میانگین نمرات و درصد قبولی کنکور در بین ۱۹ ناحیه و منطقه آموزشی استان اردبیل، جایگاه ممتاز را به دست آوردند.

بیگدلو افزود: به رغم این ظرفیت عظیم، ما با کمبود فضای آموزشی و فرسودگی مدارس روبه‌رو هستیم که این امر به دوشیفته بودن مدارس و نارضایتی والدین دانش‌آموزان منجر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این امر، انتظار داریم تا تعیین تکلیف نیروهای نهضت سوادآموزی و سایر نیروهای طرحی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و در مسیر استخدام آنها گره‌ها باز شود.

بیگدلو به نبود خانه معلم در مشگین‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: در حالی که مشگین‌شهر قطب گردشگری و سالانه میزبان هزاران گردشگر از مناطق مختلف است، جامعه فرهنگی نیاز به خانه معلم دارد تا در اسکان و پذیرایی آنها مشکلات و موانع حل شود.

وی اضافه کرد: انتظار داریم سفر وزیر آموزش و پرورش به این خطه همراه با خیر و برکت باشد تا ما در فرآیند مطلوب و مناسب بتوانیم از نتایج و ثمرات این سفر به ویژه تأمین اعتبار برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی استفاده کنیم.

فرماندار مشگین‌شهر بازدید وزیر آموزش و پرورش را از فضاهای آموزشی تخریبی و فرسوده این شهرستان یادآور شد و بیان کرد: قرار شد تأمین اعتبار از منابع مختلف انجام شده تا مشکلات و نارسایی‌ها در این بخش برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر آموزش و پرورش در سفر خود به مشگین‌شهر در کنار دیدار با فرهنگیان و معلمان، با حضور در چند واحد آموزشی بازدیدی را از این مجموعه‌ها انجام داد و در جریان فضاهای فرسوده و کم دوام آموزشی قرار گرفت و دستور تخریب، بازسازی و نوسازی این واحدها و احداث یک هنرستان گردشگری مجهز را در مشگین‌شهر صادر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054168

مهمترین اخبار ایران و جهان: