نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 12:37

مجوز مجموعه‌هایی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، باطل شود

نماینده مردم تبریز گفت: اگر مجموعه‌ای شئونات اسلامی و عفاف و حجاب را رعایت نکرد باید مجوزش لغو شود و این مجوز به نهادهایی داده شود که شئونات اسلامی را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون عفاف و حجاب اظهار داشت: بنده معتقدم نه تنها دستگاه‌هایی که به صورت مستقیم وظیفه دارند در حوزه عفاف و حجاب اقدام کنند بلکه همه مجموعه‌هایی که بیش از ۵۰ درصد سهام آنها از دولت و نهادهای عمومی غیردولتی است، باید قوانین مربوط به عفاف و حجاب را مدنظر قرار دهند و اقدامات لازم را انجام دهند تا زیر مجموعه آنها هم به این قوانین عمل کنند.

وی بیان کرد: تمام این مجموعه‌ها باید نظارت کنند که نیروهای آنان هم در حین کار و هم خارج از کار موضوع عفاف و حجاب را رعایت کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر زیرمجموعه ای موضوع عفاف و حجاب را رعایت نکرد مجوز آن مجموعه باید لغو شود و مجوز به نهادهایی داده شود که شئونات اسلامی را رعایت می‌کنند.

فرهنگی ادامه داد: در خارج از محیط کار هم اگر فردی مرتکب ناهنجاری شد در وهله اول باید به وی تذکر داده شود و بعد مجازات‌های سبک تر در نظر گرفته شود و اگر موضوع عدم رعایت عفاف و حجاب استمرار داشت باید مجازات‌های دیگر و تشکیل پرونده قضائی در دستور کار برای این افراد قرار گیرد.

وی اظهار داشت: رعایت هنجارها در همه جای دنیا مرسوم است و ما باید دست روی دست بگذاریم باید عملکرد دستگاه‌هایی که در حیطه اجرای قوانین حجاب و عفاف مسئولیت دارند به صورت مشخص و جزئی بررسی کنیم و موارد تخلف دستگاه‌ها باید مشخص شود و در قالب ماده ۲۳۴ گزارش آن داده شده و به قوه قضائیه ارجاع شود تا این دستگاه‌ها در مراجع قضائی پاسخگو باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1092224

مهمترین اخبار ایران و جهان: