نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 14:25

هدف‌گذاری برای تولید ۶۰ میلیون ماهی در خوزستان

اهواز- رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز گفت: تولید ۲۰ میلیون لارو کپور ماهیان و ۴۰ میلیون لارو ماهیان بومی در خوزستان هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور ویسی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای، تکمیل و احیای سیستم آب گرم مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز را با حمایت‌های مطلوب اداره کل شیلات خوزستان یکی از اقدامات مهم دانست و خبر داد: با توجه به تحقق این امر و نگهداری مولدان کپور معمولی در دمای آب مناسب، تکثیر کپور معمولی پس از سه دهه، یک ماه زودتر از موعد صورت گرفت.

وی توضیح داد: هر ساله فصل تکثیر ماهیان گرمابی از نیمه دوم فروردین ماه شروع می‌شود و با توجه به شرایط دمایی تا اردیبهشت ماه ادامه دارد در حالی که امسال از نیمه دوم اسفندماه اولین گونه کپور معمولی سپس به ترتیب ماهی آمور (ماهی سفید یا علفخوار)، ماهی فیتوفاگ (سیلور)، ماهی بیگ هد (سرگنده) تکثیر می‌شوند.

ویسی با بیان اینکه نیاز به بچه ماهی به عنوان مهمترین عامل تولید هرساله افزایش می‌یابد، گفت: تولید ۲۰ میلیون لارو کپور ماهیان و ۴۰ میلیون لارو ماهیان بومی در راستای رهاسازی و حفظ ذخایر منابع آبی خوزستان و عرضه به بخش خصوصی هدف‌گذاری شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1101768

مهمترین اخبار ایران و جهان: