نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 16:02

اجتماع «منتظران ظهور» در جوار حرم رضوی

مشهد- همزمان با روز نیمه شعبان و میلاد باسعادت حضرت ولیعصر (عج) جمعی زیادی از مردم و زائران حرم مطهر امام رضا(ع) در اجتماع بزرگ «منتظران ظهور» شرکت کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: چهارشنبه‌ای که دلتنگ تر از همیشه می‌شوم. دلتنگ مولایی که غایب است، مولای ما بیا، چشم‌هایم را باز می‌کنم مست تماشای گنبد طلا می‌شوم ریه‌هایم امروز پر از عطر نرگس می‌شود و این پیوند چهارشنبه امام رضایی و روز میلاد منجی عالم بشریت احساس تازگی تمام اندیشه‌هایم را فرا می‌گیرد.

حواسمان را گره می زنیم به تو مهدی جان زیر لب زمزمه می‌کنم یا ضامن آهو، یا غریب الغربا، چشم‌هایم رو می بندم و این بار در حرم امن امام رضا جانم میگویم یا مهدی جانم حواست به همه ما باشد، دل‌هایمان را امروز در حرم شاه خراسان جا می‌گذاریم و حواسمان را گره می زنیم به تو مهدی جان، قرار است امروز حال دل همه ما خوب باشد.

شهروندان مشهدی و مجاوران حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) از ساعات ابتدایی صبح امروز با حضور در میدان شهدای این شهر و برای عرض تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) به پیشگاه امام هشتم (ع) به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند.


۱۳:۴۳ آیت الله علم الهدی: بزرگترین حرکت به سوی ظهور استکبارستیزی است

اجتماع «منتظران ظهور» در جوار حرم رضوی

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در اجتماع عظیم «منتظران ظهور» که در میدان شهدای مشهد برگزار شد، ضمن قدردانی از زائران و مجاوران ولایتمدار که در این اجتماع مهدوی حاضر شدند، اظهار کرد: وجود مقدس امام صادق (ع) فرمودند «هرکه از شما بمیرد در حالی که منتظر فرج و ظهور بقیه‌الله باشد، مانند کسی است که در خیمه آن حضرت زندگی می‌کرده»، یعنی انتظار فرج انسان را به مقام و منزلت ملازمت وجود مقدس امام زمان (ع) نائل می‌کند.

وی با بیان این‌که انتظار دو بُعد دارد، ادامه داد: بعد اول انتظار، خواستن فرج و بعد دوم، به راه افتادن به دنبال وجود اقدس امام زمان (ع) است.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۱۱:۲۸ حرکت منتظران ظهور به سمت حرم رضوی

زائران و مجاوران حاضر در این اجتماع در حال حرکت به سمت حرم مطهر رضوی هستند.


۱۰:۱۵ چهارمین چایخانه دائمی حرم رضوی افتتاح شد

اجتماع «منتظران ظهور» در جوار حرم رضوی

چایخانه صحن امام حسن مجتبی (ع) در ادامه راه‌اندازی چایخانه‌های حضرت رضا (ع) در صحن‌های کوثر، غدیر و باغ رضوان با تأکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر میزبانی شایسته از شیفتگان این امام رئوف و ایجاد فضایی معنوی برای رفع خستگی زائران به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان شامگاه سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه با حضور جمعی از مسئولان، خادمان و زائران در این آستان مقدس به بهره‌برداری رسید.

این چایخانه همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ با توزیع چای شیرین پذیرای زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) است. ساعت کار آن در صورت مشارکت موکب‌داران به ویژه در ایام مناسبتی افزایش می‌یابد و در شیفت صبح نیز فعال خواهد بود.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۹:۳۶ آغاز اجتماع بزرگ «منتظران ظهور» در مشهد

اجتماع «منتظران ظهور» در جوار حرم رضوی

همزمان با سالروز میلاد منجی عالم بشریت با حضور با شکوه زائران و مجاوران رضوی اجتماع عظیم منتظران ظهور در مشهد مقدس آغاز شد.

از ساعاتی قبل جمعیتی با شکوه در میدان شهدای مشهد حاضر بودند و هر لحظه به این جمعیت حاضر افزوده می‌شوند.

این مراسم با قرائت قرآن کریم همراه شد و شرکت‌کنندگان با در دست داشتن پرچم‌های یا مهدی (عج) برای تعجیل در ظهور آن حضرت دعا می‌کنند.

اجتماع کنندگان برای تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) به پیشگاه امام هشتم (ع) به سمت حرم مطهر رضوی حرکت خواهند کردند.


‏تصاویر‬ این اجتماع عظیم را در مهر می‌بینید


اجتماع «منتظران ظهور» در جوار حرم رضوی

اجتماع «منتظران ظهور» در جوار حرم رضوی

اجتماع «منتظران ظهور» در جوار حرم رضوی

اجتماع «منتظران ظهور» در جوار حرم رضوی

اجتماع «منتظران ظهور» در جوار حرم رضوی

این گزارش به روز رسانی می شود…

منبع: مهر
شناسه خبر: 1081424

مهمترین اخبار ایران و جهان: