نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 20:02

مرگ 6 نفر و نجات 50 نفر در حادثه غرق شدن قایق پناهجویان در آبراه مانش

غرق شدن قایق پناهجویان در آبراه مانش مسیر فرانسه به سمت انگلیس به کشته شدن دستکم 6 نفر منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در یک حادثه دیگر برای مهاجران، روز شنبه 6 پناهجو به دنبال واژگونی قایق در «آبراه مانش» جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به گفته مقامات محلی، پس از واژگونی قایق مهاجران که قصد عبور از آبراه مانش از فرانسه را داشتند، دستکم ۶ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۵۰ نفر نجات یافتند.

آبراه بین فرانسه و انگلیس یکی از شلوغ‌ترین خطوط کشتیرانی در جهان است وعبور قایق‌های کوچک از این منطقه بسیار خطرناک است.

شهردار منطقه «فرانک درسین» گفت که یک عملیات نجات گسترده حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی آغاز شد زیرا ده‌ها قایق مهاجر همزمان در حال گذر از آبراه بودند.  

 

او گفت: «چند قایق با مشکلات جدی مواجه بودند. متاسفانه در نزدیکی شهر ساحلی "سانگات" اجساد مردگان پیدا شد.»

اداره دریانوردی منطقه تایید کرد که این حادثه حداقل ۶ کشته برجای گذاشته است وعملیات جست‌وجو و نجات ادامه دارد. هویت کشته شدگان و نجات یافتگان این حادثه اعلام نشده است.

قاچاقچیان انسان معمولاً قایق‌های ناامن را بیش از حد بار می‌کنند و آنها را به سختی روی آب می‌گذارند و در هنگام تلاش برای رسیدن به سواحل انگلیس، در معرض خطر ضربه زدن توسط امواج قرار می‌گیرند.

«آن ثورل» داوطلبی که در یکی از قایق‌های نجات بود، گفت: «ما ۵۴ نفر از جمله یک زن را نجات دادیم.»

«الیزابت بورن»، نخست وزیر فرانسه در توییتی نوشت: «افکار من با قربانیان است.»

گارد ساحلی انگلیس نیز اعلام کرد که یک قایق نجات را از «دوور» برای کمک به عملیات به منطقه فرستاده است. گارد ساحلی انگلیس افزود، یک کشتی مرزی و دو قایق نجات در حادثه جداگانه‌ای در روز شنبه همه سرنشینان قایق کوچک دیگری را در آبراه مانش نجات دادند.

کشورهای شمال آفریقا مانند مغرب، تونس، الجزایر، لیبی و موریتانی نیز سال‌ها شاهد تلاش‌های مهاجران عمدتا از کشورهای جنوب صحرای آفریقا برای رسیدن به اروپا هستند. در حالیکه برخی از مهاجران موفق می‌شوند به مقصد برسند، برخی دیگر اغلب در طول سفر جان خود را  از دست می‌دهند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438868

مهمترین اخبار ایران و جهان: