نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 22:23

فعالیت بیش از ۲ هزار هیأت در سطح استان همدان در سوگواری ایام محرم

همدان-رئیس شورای هیئات مذهبی استان همدان گفت: مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام با همکاری بیش از ۲ هزار هیأت در سطح شهر و روستاهای استان همدان برگزار می‌شود.

اکبر بیات عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام اظهار کرد: بیش از ۲ هزار هیأت در سطح استان همدان فعال هستند که در این ایام و طبق روال گذشته باشکوه‌تر برنامه‌های عزاداری را پیاده و اجرا می‌کنند.

وی افزود: هیئات مذهبی در ایام ماه محرم و صفر با حضور عزاداران حسینی مراسم برگزار خواهند کرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان همدان با بیان اینکه هیئات مذهبی با نصب‌العین قرار دادن دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هیئات مذهبی باید در وسط میدان باشند»، جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: محوریت امسال ما با سال گذشته تغییراتی دارد و این است که بحث جهاد تبیین در هیأت‌ها رونق بهتری پیدا کرده، یعنی موضوع جهاد تبیین رنگ و بوی بهتری را دارد.

بیات با اشاره دومین شاخصه که عملکرد هیأت‌های ما را نسبت به سال گذشته متفاوت می‌کند، بیان کرد: یک پیوند خوبی بین هیأت‌ها با شهدا ایجاد شده با توجه به برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان همدان، با این رویکرد که هیأت‌ها شهدای شاخص را که در آن محل یا هیأت قرار دارد، هر شب به نام یک یا چند شهید برگزار نماید و این کار در تعداد زیادی از هیأت‌های استان هر شب به نیابت از یک یا چند شهید انجام و این مراسم طبق روال و سنوات گذشته با شکوه تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان همدان عنوان کرد: سومین شاخصه ما بحث عفاف و حجاب است که به طور ویژه و حمایت از هیأت‌هایی که بانوان محوریت دارند، بیشتر بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب زینبی را در دستور کار قرار بدهیم.

بیات با بیان اینکه امسال هم یک تفاوتی که با سال‌های گذشته دارد تاسوعای حسینی مصادف شده است با سالروز نماز جمعه، گفت: مکاتباتی که با هیأت‌ها انجام شده این است که هیأت‌های مذهبی سمت و سوی پایانی هیأت‌ها را به نماز جمعه سوق بدهند چون روز تاسوعا ۵ مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی و روز نماز جمعه در سراسر کشور نام‌گذاری شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396124

مهمترین اخبار ایران و جهان: