نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 20:10

سمنان استان ارزان در تورم تیرماه معرفی شده است

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه از سوی وزارت کشور سمنان به عنوان استان ارزان در تورم تیرماه سال جاری معرفی شده است، گفت:این ظرفیت ارزشمند برای معرفی سمنان به عنوان استان مقصد گردشگری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات استانداری سمنان ضمن بیان اینکه بر اساس گزارش معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور سمنان به عنوان استان ارزان در تورم تیرماه سال جاری معرفی شده است، ابراز داشت: این مهم بر اساس تحلیل‌های مرکز آمار ایران به دست آمده است.

وی در ادامه اضافه کرد: این ارزیابی در شاخص کل تورم نقطه‌ای و ماهانه استان‌های کشور به ثبت رسیده است که ظرفیت ارزشمندی برای معرفی سمنان به عنوان مقصد گردشگری محسوب می‌شود.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه استان سمنان در تیر ماه سال جاری با ثبت رکورد ۰.۶ درصد به عنوان اولین استان ارزان کشور در تورم ماهانه معرفی شده است، ابراز داشت: در تورم نقطه‌ای نیز با ثبت رکورد ۳۴.۵ درصد دومین استان کشور است.

هاشمی ضمن بیان اینکه این داده‌ها ظرفیت ارزشمندی برای حضور سرمایه گذاران فراهم می‌کند، در ادامه تصریح کرد: به لحاظ ارزان بودن این استان می‌تواند به بهشتی برای سرمایه گذاران حوزه‌های مختلف تبدیل شود از این رو از تمام سرمایه گذاران برای حضور در استان سمنان دعوت به عمل می‌آید.

وی اضافه کرد: ادامه این گزارش نیز حاکی از آن دارد که استان سمنان در تورم سالانه نیز با رکورد ۴۶.۶ از جمله ده استان ارزان کشور معرفی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427568

مهمترین اخبار ایران و جهان: