نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 12:20

پیش ثبت‌نام ۲۳۸ نفر از اردبیل در سامانه وزارت کشور

اردبیل_ رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: در دو روز ابتدایی ۲۳۸ نفر از حوزه انتخابیه استان اردبیل مراحل پیش ثبت‌نام را در سامانه وزارت کشور انجام دادند.

رضا قاسمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ۱۶ مردادماه مراحل پیش ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس دهم آغاز شده و در دو روز ابتدایی از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۱۲۸ نفر شامل ۱۱ نفر خانم و ۱۱۷ نفر آقا مراحل پیش ثبت‌نام را سپری کردند

وی با اشاره به اینکه ۲۳ نفر از این داوطلبان دکتری و ۸۳ نفر نیز کارشناسی ارشد هستند، خاطرنشان کرد: در دو روز اول پیش ثبت‌نام مراجعه کنندگان به سایت وزارت کشور با کمترین چالش ثبت نام خود را انجام دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر

۲۶ نفر کاندیدا که ۶ نفر خانم و ۲۰ نفر آقا هستند مراحل پیش ثبت‌نام را انجام دادند که از بین این داوطلبان ۶ نفر با مدرک دکتری و ۱۶ نفر کارشناسی ارشد وارد عرصه انتخابات شدند.

قاسمیان ادامه داد: از شهرستان مشکین شهر ۲۳ نفر با مدرک ۵ نفر دکتری و ۱۷ نفر کارشناسی ارشد با مراجعه به سایت وزارت کشور ثبت‌نام کرده و آمادگی خود را برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی اعلام کردند.

وی افزود: از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز ۴۱ نفر کاندیدای انتخابات ثبت نام کردند که دو نفر خانم و ۳۹ نفر آقا با مدارک تحصیلی ۸ نفر دکتری و ۲۵ نفر کارشناسی ارشد هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: از شهرستان‌های گرمی و انگوت شاهد ۱۹ نفر کاندیدا شامل یک نفر خانم و ۱۸ نفر کاندیدای آقا هستیم که ۴ نفر با مدرک دکتری و ۱۱ نفر نیز با مدرک کارشناسی ارشد در دو روز اول مراحل پیش ثبت‌نام خود را انجام دادند.

قاسمیان مجموع کاندیداهای پیش ثبت‌نام شده در دو روز اول را ۲۳۸ نفر اعلام کرد و گفت: در مجموع ۲۰ نفر از این کاندیداها خانم و ۲۱۷ نفر آقا با مدرک ۴۶ نفر مدرک دکتری و ۱۵۳ نفر با مدرک کارشناسی ارشد هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433568

مهمترین اخبار ایران و جهان: