نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 11:14

حدود یک میلیارد دلار کالا در سال جاری از گمرکات کرمانشاه صادر شد

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه گفت: حدود یک میلیارد دلار کالا در سال جاری از گمرکات کرمانشاه صادر شد.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری ۹۵۰ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۱۴۶ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۸۰ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی افزود: مجموع کالاهای صادر شده در چهار ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش یازده درصد و از حیث وزن رشدی ۲۱ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه، تصریح کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… از جمله کالاهای صادر شده در چهار ماه گذشته بوده است.

عباس زاده در ادامه اشاره‌ای نیز به آمار واردات گمرکات استان کرمانشاه در چهار ماهه گذشته داشت و بیان کرد: در چهار ماهه سپری شده از سال جاری مجموعاً ۲۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۴۶۰ دلار کالا به وزن پنج هزار و ۲۲۲ تن از طریق گمرکات شوشمی، شیخ صله، کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: مجموع واردات چهار ماهه گذشته از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۷ درصد و از حیث وزن ۲۰ درصد کاهش داشته است.

عباس زاده در پایان خاطر نشان کرد: عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه شامل پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و… بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421124

مهمترین اخبار ایران و جهان: