نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 18:36

اعلام میزان مسافرت ایرانی ها به جمهوری آذبرایجان و ارمنستان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر امسال ۲هزار و ۷۴ دستگاه اتوبوس ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در مدت ۴ ماهه  ۱۴هزار و ۳۰۰دستگاه کامیون ایرانی و ۲۱ هزار و۸۰۰ کامیون خارجی از مرز جلفا ترددکرده که این آمار سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی گفت: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز جلفا ۳۸۰ هزار و ۷۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۲۶۹هزار و ۹۰۰ تن بوده است.

علیزاده همچنین از تردد ۳۱هزارمسافر ازاین پایانه  خبر داد و افزود: در چهار ماه اول سال‌‍جاری ۲۲هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۲هزار و ۷۰۰ کامیون خارجی از مرز نوردوز تردد کرده که این آمار ۴۱درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی بیان داشت: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۴۲۲هزار و ۴۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۷۵ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

علیزاده ادامه داد: در این مدت ۱۷۵هزار و ۱۰۰ مسافر ایرانی و خارجی  از این پایانه مرزی تردد کرده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر امسال ۲هزار و ۷۴ دستگاه اتوبوس ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420468

مهمترین اخبار ایران و جهان: