نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 14:21

ساماندهی ۵ هزار پلیس‌یار محرم در ۴ هزار هیأت البرز

کرج- فرمانده انتظامی البرز بر آمادگی همه جانبه در راستای ارائه خدمات و تمهیدات پلیسی به عزاداران حسینی تاکید کرد و گفت: ۵ هزار پلیس یار محرم در ۴ هزار هیأت ساماندهی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند با تسلیت ایام سوگواری محرم اظهار کرد: پلیس استان البرز ضمن ایجاد فضایی مناسب توأم با امنیت برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان (ع)، تا بعد از اتمام برنامه‌های عزاداری همراه شهروندان بوده و در برقراری نظم و انضباط شد آمدی فعالیت خواهد کرد.

وی بیان کرد: عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) همزمان با آغاز ماه محرم اقدام به برپایی مراسم عزاداری در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها می‌کنند و امیدواریم امسال با شکوه تر از سال‌های قبل برگزار شود.

فرمانده انتظامی البرز تصریح کرد: انجام هرگونه اعمالی که منجر به ایجاد وهن در دین مبین اسلام شود تقبیح شده و همکاری مسئولان هیأت و عموم عزاداران حسینی مورد تاکید است.

سردار هداوند بیان کرد: مسئولان هیئات عزاداری حین حرکت دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها به منظور جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی و راه‌بندان، نهایت همکاری با عوامل انتظامی و راهور مستقر در محل داشته باشند.

همیاران محرم در بیش از ۴ هزار هیأت مذهبی ساماندهی شدند

وی گفت: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های مردمی، همیاران محرم (پلیس) در بیش از ۴ هزار هیأت مذهبی در مساجد، حسینیه‌ها، امام زاده‌ها و کانون‌های مذهبی و فرهنگی سازماندهی شده اند.

فرمانده انتظامی البرز از ساماندهی ۵ هزار پلیس یار محرم برای نظم بخشی به فعالیت هیئت‌های مذهبی در این استان خبرداد.

سردار هداوند اظهار کرد: این همیاران پلیس در بیش از ۴ هزار هیأت مذهبی در مساجد، حسینیه‌ها، امام زاده‌ها و کانون‌های مذهبی و فرهنگی با پلیس همکاری دارند.

وی متذکر شد: پلیس یاران محرم در هیأت‌های مذهبی کار نظم بخشی در معابر و مکان‌های عزاداری را برعهده دارند و هماهنگی و تعامل با کلانتری‌های محل برای جلوگیری از ترافیک در معابر در زمان حرکت دسته‌های عزاداری، هماهنگی در استقرار ایستگاه‌های صلواتی، ارتباط مستمر با پلیس و اعلام موارد تخلف از دیگر وظایف پلیس یاران در هیأت‌های مذهبی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1372368

مهمترین اخبار ایران و جهان: