نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 16:49

تشریح برنامه‌های کاروان هنری «روایت حبیب» در کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس حوزه هنری کرمانشاه با تشریح برنامه‌های کاروان هنری «روایت حبیب» در کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه از ۲۳ الی ۲۶ آذرماه میزبان کاروان هنری «روایت حبیب» است.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین آزادی ظهر دوشنبه در نشست خبری ویژه برنامه‌های کاروان هنری روایت حبیب در کرمانشاه به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که با حضور اصحاب رسانه در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این کاروان از روز ۲۳ تا ۲۶ آذرماه توسط استان کرمانشاه میزبانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دومین کاروان هنری روایت حبیب در کشور به مناسبت شهادت سردار سلیمانی خواهد بود، افزود: این کاروان امسال از یازدهم آذرماه حرکت خود را در کشور آغاز کرده و در ۱۰ استان حضور خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه تصریح کرد: کاروان روایت حبیب در خراسان شمالی آغاز شد و از استان مازندران عبور کرده و در حال حاضر در استان تبریز حضور دارد که پس از آن در روز چهارشنبه به مدت سه روز در استان کرمانشاه مراسم خود را اجرا خواهد کرد.

آزادی با بیان اینکه کاروان روایت حبیب نخستین برنامه رسمی ملی است که در حوزه هنری در استان کرمانشاه برگزار می‌شود، اضافه کرد: این برنامه با روایتگری و سخنرانی برخی همرزمان حاج قاسم سلیمانی اجرا خواهد شد و در مدت میزبانی استان کرمانشاه سایر دستگاه‌های فرهنگی برای بهتر برگزار شدن این مراسم همراهی و همکاری لازم را خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه سفیر روایت حبیب در ۲۳ آذر ماه از ساعت ۱۰ صبح در شهرستان سرپل ذهاب و محفل شعر سردار سلیمانی به عنوان سردار آسمانی از ساعت ۱۵ در حوزه هنری کرمانشاه برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه کارگاه خلق آثار هنری برپا می‌شود، گفت: کارگاه خلق آثار هنرهای تجسمی و طراحی دیجیتال از ساعت ۹ تا ۱۷ در روز پنجشنبه همراه با افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس در فرهنگسرای شهید قاسم سلیمانی از ساعت ۱۰ ویژه برنامه‌های این روز خواهد بود.

آزادی ادامه داد: برگزاری کارگاه خوشنویسی از ساعت ۱۰ الی ۱۷ در حوزه هنری، ویژه برنامه سفیر روایت حبیب در شهرستان گیلانغرب در ساعت ۱۰، اجرای ویژه برنامه کودک و نوجوان در ۲ محله کم برخوردار، دیدار با خانواده مدافع حرم شهید حاج اکبر نظری از جمله برنامه‌های اجرایی در روز پنجشنبه ۲۴ آذر ماه است.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های متفاوت در روز ۲۵ آذر ماه به مناسبت حضور کاروان روایت حبیب در استان کرمانشاه، عنوان کرد: کارگاه خلق آثار هنرهای تجسمی، نقاشی و طراحی در حوزه هنری و نمایشگاه هنرهای تجسمی عکس در فرهنگسرای شهید قاسم سلیمانی از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر اجرا خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با تاکید بر اجرای برنامه‌های کاروان روایت حبیب برای کودکان و نوجوانان، اضافه کرد: از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ اجرای برنامه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب در سالن پرورش فکری کودک و نوجوان و نیز نواختن زنگ حاج قاسم به صورت هماهنگ و سراسری در تمام مدارس استان کرمانشاه در روز شنبه ۲۶ آذر ماه اجرا می‌شود.

آزادی با اشاره به اکران نمایشگاه سیار تصاویر حاج قاسم سلیمانی و موضوع مقاومت با حضور دانش آموزان، یادآوری کرد: علاوه بر این برنامه که با هماهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه صورت می‌گیرد نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس در فرهنگسرای حاج قاسم، تئاتر خیابانی در مدارس و شب خاطره در سینما آزادی از جمله برنامه‌های این کاروان خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به برپایی ۲ کارگاه نقاشی در استان کرمانشاه برای نقاشان کرمانشاهی، مطرح کرد: این کارگاه‌ها با حضور یکی از اساتید کشوری در حوزه نقاشی و نقاشی دیجیتال خلق آثار با محوریت حاج قاسم خواهد داشت.

گفتنی است، در پایان این نشست از پوستر جدید ویژه برنامه کاروان روایت حبیب در استان کرمانشاه رونمایی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906568

مهمترین اخبار ایران و جهان: