نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 21:35

معلمان استان تهران با شیوه های ابتکاری به تعلیم و تربیت بپردازند

تهران- استاندار تهران با تاکید بر اینکه توجه به کودکان از بدو ورود به پیش‌دبستان الزامی و اساس و بنیان کار آموزشی است گفت: معلمان استان تهران با شیوه های ابتکاری به تعلیم و تربیت بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه انقلاب یک پدیده راکد نیست و در ذاتش جنب و جوش دارد اظهار داشت: طی سال‌های اخیر که آموزش غیرحضوری به سبب بیماری کرونا داشتیم، ابزار و لوازم را بدون کنترل کافی در اختیار دانش‌آموزان قرار دادیم و اکنون جبران و ترمیم این خلأ همت بلندی می‌طلبد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه نیاز است که در هر مقطع تحصیلی با شیوه و ابتکاری جریان تعلیم و تربیت را رقم بزنیم گفت: توجه به کودکان از بدو ورود به دوره پیش‌دبستان الزامی و اساس و بنیان کار آموزشی است.

فخاری ارتباط عاطفی توأم با احترام متقابل بین متعلم و معلم را ضروری دانسته و گفت: دشمن تلاش می‌کند متعلم و معلم را از هم جدا کند و اولین جبهه‌ای که مورد ظلم قرار گرفت معلمین بودند، از این رو مهم‌ترین هدف ما بازگرداندن جریان ارتباط بین متعلم و معلم است.

وی با تاکید به پرهیز از آمار زدگی افزود: باید در یک فضای تربیت درست و به واسطه بازدید از پیشرفت‌های علمی، پژوهشی، صنعتی مانند مسائل دانش بنیان، حوزه IT، سلول‌های بنیادین، تسلیحات موشکی و پالایشگاه‌ها، دانش‌آموزان را با افتخارات ایران که در منطقه نظیر نداشته و حتی با دنیا در حال رقابت است آشنا کنیم تا بدانند چه مسیری طی شده تا به این نقطه رسیده‌ایم.

استاندار تهران در مورد مسائل پرورشی عنوان کرد: پرورش مکمل و حتی مقدم بر آموزش است و به سبب دشواری، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و عظمی راسخ است و این کار نیاز به تولید شاخص‌های پرورشی و ارزیابی آن دارد.

فخاری خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق فعالیت‌های پرورشی اردوی راهیان نور است که دانش‌آموزان به واسطه آن انگیزه یابند و بدانند چه کسانی خود را فدا کردند تا امروز به این پیشرفت و توسعه رسیدیم.

وی با اشاره به حوزه‌های مختلف تجهیزات، امکانات، محتوا و معلمین عنوان کرد: همه این موارد در کنار هم یک زنجیره را کامل می‌کند و اگر می‌خواهیم در این حوزه‌ها موفق باشیم باید این موضوعات را جدا کنیم و برای هرکدام برنامه‌ای خاص داشته باشیم.

استاندار تهران همچنین با نکوداشت یاد و خاطره مرحوم موجانی گفت: خیری که دارایی‌اش را به امید آینده‌سازی برای نسل جوان هزینه می‌کند و خدا به هرکسی این توفیق را نمی‌دهد و این هزینه ماندگار خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 918824

مهمترین اخبار ایران و جهان: