نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 19:09

11 درصد جوجه ریزی کشور در استان گلستان انجام می‌شود

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گلستان از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا ۱۰ درصد از نهاده های استان در اختیار رئیس سازمان قرار گیرد تا در صورت نیاز از آن استفاده کند.

به گزارش فارس، گل محمد سوخته سرایی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ داران عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه جهاد کشاورزی گلستان اظهار کرد:  استان گلستان با بیش از ۱۲ میلیون جوجه‌ریزی در مقام اول در کشور قرار دارد و تامین کننده گوشت مرغ مورد مصرف ۱۴ استان کشور است.

وی افزود:  امسال در ۳۴۹ واحد مرغداری گوشتی استان جوجه ریزی انجام شد و بیشترین تولید مرغ در سال‌ جاری  ۸۸۵ تن در یک بوده که این رقم بیشترین تولید در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ در ۲۸ اسفند ماه بوده که ۹۸۰ تن بوده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گلستان خاطرنشان کرد: ۱۹۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در کل کشور انجام می‌شود که سهم استان گلستان از آن ۱۱ درصد است.

در این نشست رضا مبصری دبیر انجمن زنجیره های گوشت مرغ کشور در مورد رویکرد و سیاست گذاری‌های غلط در قیمت گذاری مرغ  از دولت خواست جانب انصاف را رعایت کند و اظهار کرد: دولت با قیمت گذاری نادرست، تولید کننده را مجبور به فروش مرغ به قیمت ۵۲ هزار تومان کرده درحالی که مرغ بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان و شاید بیشتر به دست مصرف کننده می‌رسد.

گفتنی است با توجه به اینکه گلستان یکی از قطب های تولید گوشت مرغ در کشور است رقم فروش این محصول کمتر از سایر شهرستان ها است.

پایان پیام/ ۸۳۰۲۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357124

مهمترین اخبار ایران و جهان: