نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 13:30

جهاد تبیین لازمه اصلی ترویج عفاف و حجاب در جامعه است

اردبیل- مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند جهاد تبیین و ارتقای بینش دانش آموزان و خانواده ها نسبت به مساله حجاب هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رابعه امامی رضوی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست تخصصی زیست عفیفانه در آموزش و پرورش استان اردبیل با گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب یک تکلیف شرعی است و در جامعه اسلامی باید شأن حجاب رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: روحیه نقادانه نسل جدید ایجاب می‌کند برای توسعه فرهنگ و حجاب در بین دانش آموزان ابتدا به تبیین فلسفه و اهمیت حجاب بپردازیم تا با ارتقای شناخت و بینش، دانش آموزان آگاهانه حجاب را انتخاب کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان افزود: جهان بینی اسلام حفظ استقلال میهن و حفظ رویکرد اسلامی به مسئله حجاب است و به دلیل فرهنگ اسلامی در جامعه ایرانی، حفظ حجاب می‌تواند به تقویت استقلال میهن نیز منجر شود.

امامی رضوی با تاکید بر اهمیت تبیین سیمای مطلوب زن در اسلام گفت: امروز در حوزه بانوان دانش آموزان دختر مخاطبان راهبردی ما هستند و در راستای برنامه الگوی سوم زن مسلمان لازم است با شناسایی و معرفی زنان و دخترانی که با حفظ حجاب خود توانسته اند در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و… افتخار آفرینی کنند، ظرفیت‌ها و توانایی‌های زن مسلمان ایرانی را به تمام جهانیان نشان دهیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان با اشاره به قدمت تاریخ و تمدن استان اردبیل بیان کرد: وجود شیخ صفی الدین اردبیلی و سلسله صفوی که سبب رسمیت بخشی به مذهب شیعه شده اند باعث شده است استان اردبیل میراث دینی و شیعی عظیمی در دست داشته باشد و باید تلاش کرد تا این میراث به تمام جهان انتقال یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356568

مهمترین اخبار ایران و جهان: