نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 00:58

۳ زندانی ندامتگاه فردیس آزاد و برای ۱۹ نفر مرخصی اعطا شد

فردیس- رئیس کل و جمعی از مدیران قضائی دادگستری کل البرز با حضور در ندامتگاه فردیس با ۱۵۰ زندانی دیدار و گفت و گوی کردند و سه زندانی آزاد و برای ۱۹ نفر مرخصی اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت هفته قوه قضائیه رئیس کل دادگستری و معاونان وی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان البرز با حضور در ندامتگاه فردیس به دیدار و گفت و گو با زندانیان پرداختند.

حسین فاضلی هریکندی در حاشیه بازدید امروز که با هدف بررسی مشکلات زندانیان انجام شد بیان کرد: این برنامه با حضور ۲۳ نفر از مدیران قضائی استان انجام شد و مشکلات و درخواست‌های ۱۵۰ زندانی در دیدارهای چهره به چهره مورد بررسی قرار گرفت و دستورات مقتضی در خصوص رفع مشکلات صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اعلام آزادی سه زندانی و اعطای مرخصی به ۱۹ نفر در نتیجه دیدار امروز از ندامتگاه فردیس گفت: ۱۵۰ درخواست مطرح شده منجر به تسریع در رسیدگی برای ۱۵ نفر، تبدیل یا تقلیل قرار تأمین برای ۷ نفر، پابند الکترونیکی برای ۲ نفر، آزادی مشروط در خصوص ۳ نفر، زندان باز درباره ۳ نفر، اعسار و تقسیط برای ۱۴ نفر، مرخصی درباره ۱۹ نفر شد و در مورد بقیه نیز ارشادات قضائی لازم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه دیدارهای مداوم انجام شده توسط قضات و مدیران قضائی استان در سال گذشته منجر به کاهش جمعیت کیفری شد تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان البرز که در قالب برنامه راهبردی این معاونت در ۱۸ شاخص تدوین شده است شاهد افزایش ۵۰ درصدی بازدید و حضور قضات و مسئولان قضائی استان در ندامتگاه‌ها نسبت به سال قبل باشیم.

عالی‌ترین مقام قضائی استان البرز ویژگی مهم این دیدار نسبت به دیدارهای انجام شده قبلی را برشمرد و بیان کرد: هر یک از مدیران قضائی استان مأموریت پیدا کردند تا ضمن بررسی مشکلات پنج الی شش زندانی که در این ملاقات با ایشان گفت و گو کردند نتیجه پیگیری و وضعیت متهم را تا قبل از پایان هفته قوه قضائیه به معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان البرز اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309268

مهمترین اخبار ایران و جهان: