نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 11:39

کارت آمایش مهاجرین تا صدور کارت هوشمند معتبر است

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد کارت‌های آمایش و هویت اتباع خارجی تا زمان صدور و ارائه کارت‌های هوشمند دارای اعتبار است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد با توجه به طرح حکمرانی هوشمند اتباع و مهاجرین خارجی، کارت‌های آمایش و هویتی اتباع و مهاجرین تا زمان صدور و ارائه کارت‌های هوشمند دارای اعتبار است.

در اطلاعیه آمده است: با توجه به اجرای طرح حکمرانی هوشمند اتباع و مهاجرین خارجی و تمهیدات اتخاذ شده در جهت ایجاد هماهنگی‌های فرا دستگاهی و صدور کارت چند منظوره هوشمند اتباع خارجی، و تداخل این موضوع با اعتبار کار‌ت‌های آمایش و هویت، کارت‌های فوق تا زمان ارائه کارت هوشمند دارای اعتبار می‌باشد.

طرح آمایش 17 توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران، به منظور دریافت بروزرسانی اطلاعات آماری و تعداد پناهندگان افغانستانی در کشور در سال گذشته انجام شد.

گفتنی است که تاریخ پایان اعتبار کارت آمایش 17، تا پایان خرداد ماه بوده است، به همین دلیل برخی از حساب‌های بانکی مهاجرین در روزهای اخیر و پس از پایان اعتبار کارت هویتی، مسدود شده است و سرگردانی و دردسرهایی را برای اتباع خارجی به همراه داشته است.

سازمان ملی مهاجرت در یک طرح جدید تمهیداتی در جهت ایجاد هماهنگی‌های فرا دستگاهی در نظر گرفته است، بدین صورت که تمامی مهاجرین با داشتن یک کارت هوشمند به عنوان مدرک هویتی می‌توانند امور قانونی خود را انجام دهند.

علی‌اکبر زارعی مدیر کل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی قم گفته بود سیاست طرح حکمرانی هوشمند حوزه مهاجرین از سوی دولت ابلاغ شده و جلسات آن در سازمان ملی مهاجرت تشکیل شده و کارت‌های هوشمند ملی مهاجرین در حال آماده‌سازی و چاپ است.

به گفته وی، اجرای طرح فوق در آینده‌ای نزدیک و احتمالاً از تیر ماه و با معرفی یک اپلیکیشن و سامانه ویژه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1307868

مهمترین اخبار ایران و جهان: