نیوز سیتی!
05 فروردین 1402 - 19:49

تماس‌های عملیاتی گلستانی‌ها با پلیس ۵ درصد افزایش یافت

گرگان- معاون عملیات فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به ثبت بیش از ۶ هزار تماس مردمی با فوریت‌های پلیسی در استان، گفت: آمارها بیانگر رشد پنج درصدی تماس‌های عملیاتی مردم طی امسال است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین پهلوان دلیر عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ نفر از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیس تماس تلفنی برقرار کردند که از این تعداد سه هزار و ۶۵۹ تماس منجر به حضور مأموران انتظامی در محل‌های مأموریت، شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی گلستان ادامه داد: از مجموع تماس‌های برقرار شده با این مرکز، دو هزار و ۹۸ نفر از شهروندان یعنی ۳۴ درصد در تماس، اطلاعات و راهنمایی‌های خود را دریافت کردند.

وی بیان کرد: برخی از مصادیق مأموریت‌های فوریتی پلیس ۱۱۰ شامل مزاحمت‌های خیابانی، سرقت به عنف، سرقت‌های مسلحانه، حضور سارق در محل وقوع جرم، چاقوکشی، قتل، خودکشی، نزاع و درگیری و شرارت از جمله مأموریت‌های فوریتی پلیس است که بلافاصله، پلیس در صحنه حضور خواهد یافت.

پهلوان دلیر اضافه کرد: در مأموریت‌های غیرفوریتی نیازمند به بررسی اطلاعاتی و برای حضور در اماکن نیاز به دستور قضائی بوده که اینگونه مأموریت‌ها شامل: جعل اسناد، کلاهبرداری، قاچاق، تهدیدات از سوی افراد، تکدی گری و موارد مشابه است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی گلستان ادامه داد: چنانچه جرایمی در ملاعام و از مصادیق جرایم مشهود باشد به عنوان مأموریت‌های فوریتی پلیس شناخته شده و پلیس در کمترین زمان ممکن در صحنه حضور خواهد یافت.

وی گفت: با توجه به اینکه بخشی از تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را تماس‌های غیرضروری تشکیل می‌دهد از شهروندان تقاضا داریم، از تماس غیرضروری با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بپرهیزند چرا که ممکن است در همان زمان، شهروندی در یک مکان دیگر نیازمند حضور به موقع پلیس برای پیشگیری از وقوع حادثه و یا جرم باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1109884

مهمترین اخبار ایران و جهان: